check
מתוק יותר, לא תמיד טעים יותר | ארגון בוגרי העברית

מתוק יותר, לא תמיד טעים יותר

25 אוקטובר, 2022
Sweeter does not equal tastier

Sweeter does not equal tastier
האם מתוק תמיד טעים יותר? מחקר חדש שנערך על ידי קים אסאו, בפיקוחה של פרופסור מאשה ניב, מומחית לטעם בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית' (שתיהן בוגרות העברית), ניתח אלפי ביקורות של לקוחות על מוצרי מזון שנמכרו ברשת ומצא כי הסוקרים נוטים לתת ציונים נמוכים יותר למוצרים הנחשבים "מתוקים מדי".

הצוות בחן כ-560,000 ביקורות על 31,000 מוצרי מזון שנמכרו ב חנויות מקוונות המובילות של אמזון ואיי-הרב ומצא כי 10% מהביקורות מתייחסות למתיקות המוצרים. לאחר מכן השתמשו החוקרות בלמידת מכונה ובעיבוד שפה טבעית כדי לסווג את התגובות לפי רמת המתיקות. "7-16% מהביקורות שבדקנו הצביעו על ממתיקות יתר", אמרה פרופ' ניב והסבירה: "זה חשוב מכיוון שלקוחות שהתלוננו על מוצרים מתוקים מדי העניקו להם ציונים נמוכים משמעותית מאשר לקוחות שלא התלוננו על מתיקות יתר. בנוסף, הביקורות שמזכירות ממתיקות יתר הגיעו מלקוחות שונים ורק עבור חלק מהמוצרים אותם לקוחות ניסו, ולא מ"מתלוננים סדרתיים".

"חברות מזון שמייצרות סוכריות, חטיפים ומשקאות קלים חייבות לשים לב גם לביקוש למוצרים פחות מתוקים", ציינה אסאו. "זה חשוב לא רק מטעמי בריאות הציבור (לספק לציבור בעל העדפות אלו אוכל פחות מתוק ובריא יותר), אלא גם עבור חברות המזון עצמן כדי שיוכלו להתפאר בקו מוצרים בריא יותר ולמכור את המוצרים הבריאים האלה ללקוחות שמוצאים אותם טעימים יותר".

פרופ' ניב סיכמה כי "למרות הדעה הרווחת, לא כולם חושבים שמתוק פירושו טעים. יש כאן הזדמנות לגוון את רמות המתיקות במוצרים וליצור גרסאות בריאות יותר המותאמות יותר להעדפות של קבוצות לקוחות מסוימות".

למקור >>>