פרסים וזכיות במענקים, ידיעות שיש בהן לרומם את מצב הרוח שלנו בתקופת החירום הזו

3 אפריל, 2020
Prizes & Grants for HUJI Scientists

Prizes & Grants for HUJI Scientists

 

פרס ישראל: פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל. מדי שנה בשנה מגישות וועדות השופטים לשר החינוך את המלצתן להענקת הפרס בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הזוכים הם אזרחי-ישראל - יחידים או, במקרים חריגים שותפי הישג, שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בישראל. בין חתני הפרס השנה – ארבעה בוגרי האוניברסיטה העברית שזכו להוקרה על העשייה שלהם. לרשימה המלאה >>>

פרס דן דוד: אמנון שעשוע מבית הספר למדעי המחשב הוא חתן פרס דן דוד לשנה זו. הפרס, שמעניקה אוניברסיטת תל-אביב, מוענק על הישגים יוצאי דופן ותרומה ניכרת לאנושות והוא ניתן בממד העבר, ההווה והעתיד. אמנון זכה בפרס בממד העתיד. הפרס הוענק לאמנון על תרומתו הייחודית למחקר ופיתוח טכנולוגיות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית פורצות דרך, ובהן מערכות המסייעות לנהגים בזמן אמת למנוע תאונות, טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, וטכנולוגיות חדשניות המסייעות לשפר את חייהם של עיוורים, לקויי ראיה וכבדי שמיעה. אמנון מצטיין בתרומה מדעית מעולה ובהצלחה לרתום את כוחה של למידת מכונה שיפור איכות החיים של כולנו.

פרס אבל במתמטיקה: פרופ' הלל פורסטנברג, חוקר במכון איינשטיין למתמטיקה של האוניברסיטה העברית, נבחר לקבל את פרס אבל לשנת 2020, יחד עם פרופ' גרגורי מרגוליס מאוניברסיטת ייל. פרס אבל הוא פרס יוקרתי המוענק מדי שנה, החל משנת 2003, על ידי מלך נורווגיה למתמטיקאים מכל העולם בעלי הישגים בולטים ויוצאי דופן. הבחירה בזוכי האבל מבוססת על המלצתה של ועדה מיוחדת המורכבת מחמישה מתמטיקאים בעלי מוניטין והכרה בינלאומית. פרס אבל הוא הפרס הבינלאומי הנחשב ביותר בתחום המתמטיקה, ושקול לפרס הנובל, שאינו כולל קטגוריית מתמטיקה.

פרס קריל: יונית הוכברג ממכון רקח לפיסיקה בפקולטה למדעי הטבע היא כלת פרס קריל לחוקרים/ות צעירים/ות מצטיינים במדע שמעניקה קרן וולף. יונית עוסקת בתחום הפיזיקה של החלקיקים. מחקריה הם בינתחומיים ומציעים פתרונות חדשים לסוגיות בפיזיקה בסיסית. יונית היא חוקרת מובילה בפיתוח תיאוריות של חומר אפל ובתחומים נוספים.

מענקי מחקר לחוקרים בשלב מתקדם (Advanced Grants) של רשות המחקר האירופית (ERC): שלושה מחברי הסגל שלנו זכו במענקי המחקר הללו, בסך של כ- 2.5 מיליון אירו כל אחד, עבור מחקרים פורצי-דרך: גידי שלח-לביא (בוגר האוניברסיטה) מהחוג ללימודי אסיה בפקולטה למדעי הרוח; אלכס לובוצקי ממכון איינשטיין למתמטיקה בפקולטה למדעי הטבע; וינון בן-נריה מהפקולטה לרפואה. מחצית מכלל הזוכים הישראלים במענקים אלה השנה הם מהאוניברסיטה העברית.

ברכות חמות לזוכים ובריאות טובה לכל הקהילה שלנו.