check
הפקולטה למדעי החברה | ארגון בוגרי העברית

הפקולטה למדעי החברה

Roey Fisher - Director at Ministry of Economy and Industry

בוגר העברית מונה למנהל במשרד הכלכלה והתעשיה

7 מרץ, 2024


ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה הודיעה על בחירתו של רועי פישר לתפקיד מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה. פישר, אשר כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר הון אנושי במשרד, יחליף בתפקיד את אוהד כהן אשר פרש מן השירות הציבורי לאחר 27 שנים.

קרא עוד

פישר, בוגר קורס הצוערים היוקרתי של המשרד משנת 2003, כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר להון אנושי במשרד הכלכלה. לפני כן שימש כסגן מנהל מינהל סחר חוץ, מנהל דסק אמריקה, מנהל תוכנית כלי סיוע, הנספח הכלכלי להולנד ודנמרק ועוזר המדען הראשי. כמו-כן, שימש פישר כמנהל אסטרטגיית מימון מו"פ בתוכנית Eureka של האיחוד האירופי.

רועי פישר הוא בוגר תואר ראשון ביחסים בין-לאומיים וסוציולוגיה, ותואר שני במדיניות ציבורית וניהול עמותות, שניהם מהאוניברסיטה העברית

ברכותינו!

למקור >>>
צילום: לינקדאין

קראו פחות
Dr Amir Givati - Head of the Meteo Service

בוגר העברית - מנהל השרות המטאורולוגי

21 פברואר, 2024


ד״ר עמיר גבעתי מונה לתפקיד מנהל השרות המטאורולוגי לאחר שוועדת האיתור לבחירת מנהל השירות המטאורולוגי המליצה למנותו לתפקיד.

ד"ר גבעתי הוא מומחה אקלים, שימש כמנהל יחידת המחקרים של רשות המים והיה אחראי, בין היתר, על הובלת פרוייקטים הידרואולוגיים. הוא גם שימש כסמנכ"ל ומדען ראשי בחברת "ניהול משאבי סביבה", והיה אחראי על פיתוח כלים בנושא השפעות מזג אוויר עבור רשויות בארץ ובעולם.

קרא עוד


ד"ר גבעתי הוא בעל תואר ראשון בגאוגרפיה ויחסים בין-לאומיים, תואר שני בגאוגרפיה ותואר דוקטור במדעי האטמוספירה, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

ברכותינו!

צילום: לינקדאין

קראו פחות
Tomer David - VP Accountant - Clal

בוגר העברית מונה למבקר הפנים של כלל החזקות וכלל ביטוח

15 פברואר, 2024


תומר דוד נבחר לתפקיד מבקר הפנים של כלל החזקות וכלל ביטוח לאחר תהליך מיון יסודי ומקצועי על ידי ועדת איתור של החברה. תומר החל את דרכו בחברה לפני כ-14 שנה. בשנתיים האחרונות, כיהן כחשבונאי ראשי של הקבוצה ובמהלך 4 השנים האחרונות ניהל את תחום ה-SOX

קרא עוד

תומר בעל ניסיון בעבודת ביקורת בגופים פיננסיים מורכבים, בממשקים עם תחום הביקורת בחברה, עם רגולטורים ועם הדירקטוריון וועדותיו. מתוקף תפקידיו בחברה, תומר הינו בעל  היכרות עם מערכות הארגון והבנה מעמיקה בתהליכים מיכוניים, ותפעוליים מורכבים, ניסיון ניהולי רב וראייה מערכתית רחבה. הוא אמור להיכנס לתפקידו בחודש יוני הקרוב, לאחר תהליך חפיפה סדור, ובכפוף לאישור הממונה על רשות שוק ההון.

תומר דוד בעל תואר ראשון בכלכלה ובחשבונאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר M.B.A במנהל עסקים של המכללה למנהל.

ברכותינו!
צילום: לינקדאין
 

קראו פחות
Israeli Cherry Tomatoes That Dry Themselves In The Sun

עגבניות שרי ישראליות שמייבשות את עצמן

14 פברואר, 2024


לא רק שמדענים ישראלים יצרו את עגבניות השרי המודרניות, הפופולריות כל כך ברחבי העולם, אלא שכעת חוקרים בסטארט-אפ בתחום הפודטק Supree ייצרו זן של הפרי שאף מתייבש על הגפן כשהוא גדל בשמש. 

"לעגבניות יש תכונה של סדקים זעירים הנקראים מיקרו-סדקים", סיפרה ל-NoCamels סמנכ"לית אסטרטגיה וצמיחה של החברה יאנה וולדמן (בוגרת האוניברסיטה העברית). "זו תכונה ידועה ולא המצאנו אותה, אבל ידענו שבגידול קלאסי מוציאים אותה מהזנים". 

קרא עוד

זן העגבניות Supree נוצר במיוחד כדי לשמר את הסדקים הזעירים אשר מתרחבים עם הזמן ומאפשרים ללחות בתוך הפרי להתאדות באופן טבעי. זה שומר על הטעם והצבע שהופכים את עגבניות השרי לכל כך מושכות, וגם משמר את היתרונות התזונתיים, כמו נוגדי חמצון וויטמינים, שהופכים אותן למזון-על. 

עד להבשלת העגבניות, הן מאבדות כ-80 אחוז ממשקלן באמצעות אידוי. הם נקצרים לפני שכל תכולת המים של הפרי תתאדה. בעוד שהעגבניות עשויות לעבור תהליך ייבוש מוגבל נוסף, לא מוסיפים בתהליך הייבוש חומרים משמרים אחרים שאינם טבעיים.  

Supree היא חברת בת של NRGene Technologies (נוסדה על ידי בוגר האוניברסיטה העברית - ד"ר גיל רונן), מנס ציונה, אשר מיפתה בעבר את הגנום של תפוחי אדמה מתוקים, לחם ואפילו פסטה. הסטארט-אפ מתמחה בייבוש עצמי של פירות וירקות, תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת של NRGene ובפיתוחים של בינה מלאכותית. 

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
Yael Yehudai - Travelier CHRO

בוגרת העברית מונתה ל-CHRO ב-Travelier

14 פברואר, 2024


יעל יהודאי מונתה לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת הטראוול-טק Travelier ותוביל את ניהול משאבי האנוש בשש חברות הקבוצה ברחבי העולם, המעסיקות כיום מעל 500 עובדים ונמצאת בתהליכי צמיחה וגיוס.

יהודאי עבדה בשמונה השנים האחרונות בענקית הגיימינג Playtika ושימשה בתפקידה האחרון כסמנכ"לית משאבי אנוש של החברה. יהודאי היתה אחראית על הובלת מערך ה-HR הגלובלי, בארגון המונה מעל 4,000 עובדים הפזורים ב-17 משרדי החברה ברחבי העולם. במקביל לעבודתה, שימשה יהודאי כמנטורית בהתנדבות בפרויקט "מדברות" היוצר מפגשים בין מנהלות בכירות ובין נשים המבקשות ללמוד ולפתח קריירה משמעותית בעולם העסקי.

יעל בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני בייעוץ ארגוני מהאוניברסיטה העברית.

קרא עוד

Travelier משמשת כ-HQ של חברת Bookaway אשר הוקמה בשנת 2017 על ידי נועם טויסטר, דיויד יצחקי ועומר טשכמר, שלושתם חובבי טיולים בעולם שנחשפו לפער בין היכולות הטכנולוגיות לבין יישומן במדינות שונות והחליטו למצוא פתרון אשר יגשר עליו. החברה מובילה מהפכה בהרגלי הזמנת תחבורה בין עירונית ומאפשרת למיליוני תיירים ונוסעים מקומיים לתכנן מראש את הנסיעות, להזמין מקום ולהימנע ממפח נפש ותקלות כתוצאה מתפוסת יתר או פער בין הציפיות לחווית הנסיעה, בדומה למהפכה שעברו תעשיות הטיסות והמלונות בעשורים הקודמים. בתקופת הקורונה רכשה Travelier חברות הפועלות בתחומים דומים בעולם וצמחה במהירות וכיום החברה מובילה בתחום הזמנת כרטיסי נסיעה אונליין לתחבורה בין עירונית בעולם.

לכתבה המלאה >>>
קרדיט: אוהד רומנו

קראו פחות
Miri Shurki - Bezeq Intl VP

בוגרת העברית מונתה לתפקיד סמנכ"לית עסקים גלובליים בבזק בינלאומי

16 ינואר, 2024


חברת בזק בינלאומי הודיעה על סבב מינויים חדשים כחלק מהיערכות החברה לשנת 2024 וחיזוק המיקוד של החברה בשוק פתרונות ה-IT והתקשורת לעסקים וארגונים. המינויים מגיעים מתוך כוונת החברה לחזק את מנועי הצמיחה המרכזיים במהלך השנה הקרובה. 

במסגרת הסבב, מירי שורקי מונתה לתפקיד סמנכ"לית עסקים גלובליים. במסגרת התפקיד החדש תנהל מירי את הפיתוח העסקי בתחומי ה-Data & Voice מול שווקים בין-לאומיים. בתפקידה האחרון כיהנה כמנהלת אגף תשתיות בין-לאומיות ומכירות DATA בבזק בינלאומי, בו הייתה אחראית בין היתר על בניית ופיתוח האגף, המעניק פתרונות תקשורת גלובליים ללקוחות החברה על גבי הכבל התת ימי JONAH שבבעלות בזק בינלאומי.

קרא עוד

מירי בוגרת תואר ראשון בגאוגרפיה ולימודי האסלאם והמזרח התיכון של האוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון

ברכותינו!
קרדיט: יונתן בלום

קראו פחות
Last Call - Shiran Tayeb

קריאה אחרונה לנבחרי הציבור: העדיפו רווחה על פני רווח

16 ינואר, 2024


"בלי ימין או שמאל, אבל עם אזהרה אחת ברורה – רגע לפני שהאמון אובד לחלוטין, נותרה לשרים הזדמנות לפעול למען הציבור כולו. המשבר שיצרה המלחמה הנוכחית, מחייב התגייסות וארגון מחדש של כל סדרי העדיפויות הלאומיים".

קרא עוד

טור דעה של שירן טייב אלמקיאס, תלמידת דוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט של שירן, בהנחייתו של פרופ' ג'וני גל, עוסקת ב"התפתחות התפיסה של נזקקות כלכלית" בקרב קובעי מדיניות ומיישמי מדיניות בשנות השישים והשבעים בישראל. שירן בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר מוסמך במדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית. עבודת התיזה של שירן, בהנחיית פרופ' מומי דהן, בחנה האם קיים קשר בין מוצאם העדתי של חברי כנסת לבין דפוסי ההצבעה שלהם בחקיקה חברתית. תחומי המחקר שבהם שירן עוסקת קשורים בבחינת מיקומם של ערכים רעיוניים במארג השיקולים המנחים קביעה ויישום של מדיניות חברתית בתחום של עוני, מתוך פרספקטיבה היסטורית.

למאמר המלא >>>

קראו פחות
Yuval Bronshtein - Chairman of the Managers Committee

יובל ברונשטיין מונה ליו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה העברית

4 ינואר, 2024


הנהלת האוניברסיטה העברית מעדכנת על מינויו של יובל ברונשטיין ליו"ר הוועד המנהל. ברונשטיין יחליף בתפקידו את הראל בית-און, מייסד ושותף מנהל בקרן ויולה, שכיהן כיו"ר הוועד המנהל ב-7 השנים האחרונות. 

ברונשטיין שימש במשך 12 שנה בתפקידים שונים במשרד האוצר, בין היתר כמשנה לחשב הכללי, ותקופה דומה בקבוצת עזריאלי, שם כיהן תחילה כסמנכ"ל כספים ובהמשך כמנכ"ל קבוצת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, במשך חמש שנים (2013-2017). מאז פרישתו מעזריאלי הוא מכהן בתפקידים שונים, ביניהם יו"ר פתאל החזקות ודירקטור ויו"ר במספר חברות נוספות. לברונשטיין תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, שני התארים מהאוניברסיטה העברית. 

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית ברך את ברונשטיין וציין כי: "יובל מביא עימו ניסיון ניהולי עשיר ומומחיות הקשורה לפיתוח עסקי ותאגידי. בהזדמנות זו ברצוני להודות מקרב לב להראל בית-און על שנים של עשייה מבורכת בליווי האסטרטגיה הארגונית ותהליכים ארוכי טווח, שממשיכים להציב את האוניברסיטה כמובילה בישראל ובעולם".  בית-און ימשיך לכהן כחבר בחבר הנאמנים של האוניברסיטה. 

צילום: עופר וקנין

Lena Dubilier Avisar - VP Credit at MAX

לנה דובילייר אבישר מונתה לסמנכ"לית אשראי בחברת מקס

17 דצמבר, 2023


רון פאינרו, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי מקס שבשליטת כלל החזקות, ממשיך לקדם נשים לתפקידים בכירים בהנהלת החברה. פאינרו מינה את לנה דובילייר אבישר לתפקיד סמנכ"לית אגף אשראי. דובילייר מוסמכת בכלכלה יישומית מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ועובדת במקס כ-20 שנה. בתפקידה האחרון היא שימשה מנהלת דאטה וחברת הנהלה וקודם לכן שימשה בתפקידים שונים בתחומי ניהול סיכוני אשראי ואנליזה.

היא תחליף בתפקיד את ירון טיקטין, בוגר תואר ראשון במשפטים מהעברית ותואר שני במנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב, שעוזב את מקס לאחר יותר מ-6 שנים בחברה. במהלך אותן השנים טיקטין ניהל את תיק האשראי הצרכני של מקס שהוא התיק הגדול בהיקפו בענף כרטיסי האשראי ושהסתכם נכון לסוף ספטמבר 2023 בכ-9.5 מיליארד שקל. טיקטין היה גם אחראי על הגידול בכמות הכרטיסים החוץ-בנקאיים, על הקמת מועדון חוץ-בנקאי עם פוקס, השקת ארנק מט"ח ועוד. 

לאחר עזיבתו של טיקטין, בהנהלת מקס כיום יותר מחצי מהמנהלות הן נשים וביניהן גם בוגרות נוספות של העברית: ליעד ברזילי סמנכ"לית רגולציה, אסטרטגיה ותקשורת שיווקית, וגילי בסמן ריינגולד, סמנכ"לית ויועצת משפטית ראשית. 

קרא עוד

למקור >>>
קרדיט צילום: לינקדאין

קראו פחות
Tamar Gerzon - Gulliver CEO

בוגרת העברית מונתה לתפקיד מנכ"לית גוליבר

17 דצמבר, 2023


קבוצת גוליבר הודיעה על מינויה של תמר גרזון לתפקיד מנכ"לית חברת התיירות גוליבר. במסגרת כניסתה לתפקיד, גרזון תהפוך גם לשותפה בחברה.

עבור גרזון זו תהיה קדנציה שנייה בקבוצת גוליבר, היא כיהנה בעבר כסמנכ"לית שיווק בחברה, כסמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי בקבוצה וכמנכ"לית טרווליסט. תחת כהונתה כמנכ"לית טרווליסט, הפכה החברה לאחד המותגים המובילים בענף התיירות.

בשנים האחרונות גרזון כיהנה כמנכ"לית Bestie, פלטפורמת השוואת מחירים בעולמות הביטוח וכסמנכ"לית דיגיטל ושיווק בארקיע.

תמר בעלת תואר ראשון בתקשורת ויחסים בין-לאומיים ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

קרא עוד

קבוצת גוליבר מחזיקה ומנהלת מגוון חברות תיירות המתמחות בדיגיטל וב-E-commerce בהן חברת התיירות גוליבר בבעלות משותפת עם איסתא, אתר השוואת המחירים טרווליסט, אפליקציית הרגע האחרון חוליו, שופרסל טרוול בבעלות משותפת עם חברת שופרסל, אפליקציית Hidden flights, וחברת מילניום, המתמחה בטיולים מאורגנים ייחודיים.

ברכותינו!

למקור >>>
קרדיט צילום: לינקדאין

קראו פחות
Volunteers for Start-ups - Business School of Hebrew University

אמל"ק: בואו לחמ"ל:טק!

21 נובמבר, 2023


חברי וחברות קהילה יקרה, יש צורך אמיתי ודחוף בסל הכישורים, הניסיון המקצועי המגוון והיכולות האישיות השונות של אחד ואחת מאיתנו במערך המתנדבים של חמ"ל:טק - מערך התמיכה לסטארטאפים שמטרתו ללוות את החברות בחזרה למסלול צמיחה ומוקד הסיוע מבוסס על מתנדבים ומתנדבות ומהווה נקודת מפגש בין יוזמות וצרכים שעולים בשל המצב ומאפשר מתן מענה מקצועי ואמין בימים מורכבים אלה.

למי זה מתאים? למי שיכולה ויכול להתחייב לכמה שעות בשבוע, כאשר המטרה היא לבנות קבוצה של מתנדבים ומתנדבות מתוך בית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית.

לפרטים והרשמה >>>

HUJI Alumnae at the Urban Planning Department

בוגרות העברית במנהל התכנון

19 נובמבר, 2023


טלילה הראל נבחרה לתפקיד מתכננת מחוז מרכז. הבחירה נעשתה לאחר מכרז שנערך על ידי ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה. תחליף את יעל סלומון (גם היא בוגרת העברית) ששימשה כממלאת מקום שנה בתפקיד ותחזור לתפקיד מנהלת אגף מטרו במנהל התכנון. הראל שימשה בתפקידה האחרון כסגנית לתכנון לשכת תכנון מחוזית מחוז מרכז במינהל התכנון ונבחרה לעובדת מצטיינת במנהל התכנון בשנים: 2015, 2019, 2020.

היא בעלת תואר ראשון בהצטיינות בגיאוגרפיה ולימודים משלימים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות בתכנון ערים ואזורים מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.

מיכל מריל מונתה לממלאת מקום מתכננת מחוז דרום. מריל שימשה בתפקידה האחרון כמנהלת אגף בכיר תכנון חברה וקהילה במינהל התכנון. במסגרת תפקיד זה הייתה אחראית על ניהול ועדות היגוי בין-משרדיות וקידום תוכניות מתאר מקומיות כוללניות ומסמכי מדיניות למגוון ישובים בארץ: ערים, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות יישובי חברת ערבית וכו'. בשנים האחרונות, בין יתר תפקידיה, הובילה שינויי עומק משמעותיים ופעילות מורכבת ומגוונת בתחום התכנון בחברה הערבית והדרוזית בשיתוף עם כלל משרדי הממשלה, הובילה פורומים בין-משרדיים ועשרות תוכניות מפורטות גדולות ומורכבות כחלק מאחריותה על יישום החלטות ממשלה בתחום.

היא בעלת תואר ראשון בגיאוגרפיה וחוג לצרפתית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בהצטיינות בחוג לגיאוגרפיה ובמכון ללימודים עירוניים ואזוריים של האוניברסיטה העברית.

ברכותינו!

קרא עוד
קראו פחות
Noam Hillel - Bezeq New Spokesperson

בוגרת העברית - מנהלת חדשה למערך הדוברות והיח"צ

19 נובמבר, 2023


נעם הלל הררי מונתה לתפקיד מנהלת הדוברות של בזק. במסגרת הצטרפותה לחברה, הלל הררי תוביל את הפעילות התקשורתית ואת יחסי הציבור של החברה, כחלק מתחום התקשורת התאגידית. 

הלל הררי מגיעה לבזק לאחר שבעשור האחרון ביצעה מספר תפקידים בעולם התקשורת בקשת, חדשות 12 ובמשרד יחסי הציבור והאסטרטגיה בן חורין אלכסנדרוביץ'. בתפקידה האחרון ניהלה את תחום התקשורת ומיתוג המעסיק ביצרנית המל"טים אירונאוטיקס

קודם לכן הייתה חלק ממערך התקשורת של קשת 12, שם ניהלה את יחסי הציבור של מותגים טלוויזיוניים כמו ארץ נהדרת, חתונה מבט ראשון, נינג'ה ישראל, הכוכב הבא ועוד. הלל הררי היא בעלת תואר ראשון בתקשורת ויחסים בין-לאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במשפטים מהמכללה למנהל.

ברכותינו!

קרא עוד

למקור >>>
צילום: לינקדאין

קראו פחות
War Influence on the Elderly - Elyakim Kislev

השפעות המלחמה על הגיל השלישי והרביעי

16 נובמבר, 2023

מחקר חדש של ד"ר אליקים כסלו מבית הספר למדיניות ציבורית וממשל של העברית בודק את השפעות המלחמה על אוכלוסיית הגיל השלישי והרביעי וכולל המלצות לטיפול ושיפור מצבם וכיצד ניתן לרתום אותם למאמץ המלחמתי לטווח קצר וארוך.

לכתבה המלאה >>>
Zoe Ofer - Amiti Ventures

בוגרת העברית מונתה לעמיתה בכירה בקרן הון סיכון אמיתי ונצ'רס

4 אוקטובר, 2023


קרן הון סיכון אמיתי ונצ'רס (Amiti Ventures) – המתמחה בהשקעות בשלבים הראשוניים ביזמות ויזמים ישראליים בסטארט-אפים מעולמות הדיפ-טק – הודיעה על מינויה של זואי עופר לעמיתה בכירה. עופר תהיה אחראית על הקשר עם המשקיעים של הקרן, לצד ליווי השקעות הקרן בסטארט-אפים מהשלבים הראשונים. 

קרא עוד

ב-15 השנים האחרונות זואי עופר צברה ניסיון עסקי מגוון וגלובלי ביזמות, השקעות, פיתוח עסקי, ניהול מוצר ואסטרטגיה בארה"ב, ישראל ואירופה. ניסיון העבר שלה כולל עבודה בקרנות הון סיכון בשלבים מוקדמים ובצמיחה, הקמת סטארט-אפ, השקעות ופיתוח עסקי. בנוסף, עופר היא עורכת דין בהכשרתה ומתמחה בליטיגציה מסחרית.

עופר שירתה ביחידת המודיעין 8200 של צה"ל ובוגרת תואר ראשון במשפטים ובפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית וכן תואר שני במנהל עסקים של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד.

ברכותינו!
צילום: לינקדאין
 

קראו פחות