check
הפקולטה לחקלאות | ארגון בוגרי העברית

הפקולטה לחקלאות

Ofakim Tour 2024

סיור אגרו-טק והכשרה לחקלאות באופקים

25 פברואר, 2024


תודה גדולה למשתתפות ומשתתפי הסיור המשמעותי באופקים עם בוגרות ובוגרי העברית המובילים, נציגות ונציגים מהמגזר העסקי, נציגות ונציגי הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ברחובות והאגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים של האוניברסיטה העברית, האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים ותנועת אור

מיזם קידום תחום האגרו-טק וחינוך לחקלאות מדייקת באופקים ושיתוף הפעולה עם הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית, ברחובות, של האוניברסיטה העברית, מתקדמים ואנו שמחים להמשיך ולחבר בוגרות ובוגרים מתחומי אגרו-טק וחקלאות, רובוטיקה ובינה-מלאכותית חקלאית, השקעות, חדשנות ויזמות, לפוטנציאל הרב בתחום החינוך וההכשרה לחקלאות מדייקת יחד עם הפקולטה לחקלאות של העברית, האגרי-סייט באופקים, אתרי חדשנות ועוד ואנו מזמינים כל אחת ואחד ליהנות מההזדמנות לשלב טכנולוגיות, חברות הזנק, השקעות ומיזמים באקו-סיסטם המתפתח באופקים. 

קרא עוד

את הסיור המרתק פתחנו במרכז הצעירים בו סקרו נציגי האגף לפיתוח אורבני ותנועת אור את חזון העיר לפיתוח האקו-סיסטם ופרויקטים בתחום החדשנות והמחקר באופקים, המשכנו למרכז החדשנות שרונה פרטנרס הנבנה להכיר את תכניות הפיתוח הנופי, ה"האב" הקהילתי ומה מתוכנן במרכז החדשנות בעתיד הקרוב, בתחנה הבאה ביקרנו בביה"ס רגבים בו פגשנו את הצוות ואת התלמידים מעוררי ההשראה אשר סיפרו לנו על פרויקטים קיימים ועתידיים ומערך החינוך הייחודי אשר מפעיל בית הספר. את יום הסיור סיימנו במרכז המדעים בו שמענו על חזון האגרו-טק ופרויקטים עתידיים בעיר.

תודה גדולה לאבי ביתן, מנהל הסכמי הגג מהאגף לפיתוח אורבני, צוות האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים ולצוות תנועת אור על האירוח, הליווי, ההסעה, הארוחה והתכנים המרתקים ותודה גדולה לפרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית ברחובות, האוניברסיטה העברית ולצוות הפקולטה על קידום וליווי הסיור ושיתוף הפעולה באופקים.

לגלריית התמונות מהביקור >>>

קראו פחות
Hebrew University of Jerusalem visits India to Foster Academic Ties with Indian Universities

משלחת של האוניברסיטה העברית לטיפוח קשרים אקדמיים בהודו

14 פברואר, 2024


משלחת מכובדת של האוניברסיטה העברית בירושלים ביקרה לאחרונה בהודו כדי לחזק את הקשרים האקדמיים עם מספר אוניברסיטאות מובילות. הביקור נועד לטפח הזדמנויות לשיתוף פעולה במחקר, חילופי סטודנטים ואנשי סגל, ושיתוף ידע ומומחיות בתחומים אקדמיים שונים.

את המשלחת הוביל פרופ' אורון שגריר, סגן הנשיא לבין-לאומיות. בין חברי המשלחת: פרופ' שלמה מגדסי, יו"ר מרכז היזמות, המכון לכימיה והמרכז לננו-מדע וננוטכנולוגיה; פרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של רוברט ה. סמית; פרופ' מיכל גולדברג, סגנית דיקן למחקר ולבין-לאומיות, הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע.

הביקור כלל פגישות עם נציגים מכמה אוניברסיטאות הודיות בולטות: Indian Institute of Technology Delhi; All India Institute of Medical Sciences; Tata Institute of Fundamental Research; Indian Institute of Technology Bombay; Indian Institute of Science; National Centre for Biological Sciences; Indian Institute of Management Bengaluru.

קרא עוד

"אנו שמחים על ההזדמנות לחזק את הקשרים שלנו עם אוניברסיטאות הודיות מובילות ולפתח דרכים לשיתוף פעולה. ביקור זה מייצג מחויבות לטיפוח קשרים אקדמיים, קידום חילופי תרבות ותרומה להשכלה גבוהה והידע העולמי. אנו מאמינים כי באמצעות עבודה משותפת נוכל ליצור הזדמנויות משמעותיות לסטודנטים ולסגל מישראל ומהודו", אמר פרופ' אורון שגריר.

בהתייחסותו לקשרים הקיימים עם האוניברסיטאות ההודיות, הוסיף, "שיתוף הפעולה המשגשג שלנו עם מוסדות להשכלה גבוהה הודים מובילים, העשיר באופן משמעותי את הנוף האקדמי באוניברסיטה העברית בירושלים. באמצעות שותפויות מוסדיות אסטרטגיות, החוקרים והיזמים המובילים שלנו עוסקים בשיתופי פעולה משמעותיים עם עמיתיהם ההודים ומשלבים את עולמות המחקרשלהם עם חדשנות מעשית.”

קראו פחות
Israeli Cherry Tomatoes That Dry Themselves In The Sun

עגבניות שרי ישראליות שמייבשות את עצמן

14 פברואר, 2024


לא רק שמדענים ישראלים יצרו את עגבניות השרי המודרניות, הפופולריות כל כך ברחבי העולם, אלא שכעת חוקרים בסטארט-אפ בתחום הפודטק Supree ייצרו זן של הפרי שאף מתייבש על הגפן כשהוא גדל בשמש. 

"לעגבניות יש תכונה של סדקים זעירים הנקראים מיקרו-סדקים", סיפרה ל-NoCamels סמנכ"לית אסטרטגיה וצמיחה של החברה יאנה וולדמן (בוגרת האוניברסיטה העברית). "זו תכונה ידועה ולא המצאנו אותה, אבל ידענו שבגידול קלאסי מוציאים אותה מהזנים". 

קרא עוד

זן העגבניות Supree נוצר במיוחד כדי לשמר את הסדקים הזעירים אשר מתרחבים עם הזמן ומאפשרים ללחות בתוך הפרי להתאדות באופן טבעי. זה שומר על הטעם והצבע שהופכים את עגבניות השרי לכל כך מושכות, וגם משמר את היתרונות התזונתיים, כמו נוגדי חמצון וויטמינים, שהופכים אותן למזון-על. 

עד להבשלת העגבניות, הן מאבדות כ-80 אחוז ממשקלן באמצעות אידוי. הם נקצרים לפני שכל תכולת המים של הפרי תתאדה. בעוד שהעגבניות עשויות לעבור תהליך ייבוש מוגבל נוסף, לא מוסיפים בתהליך הייבוש חומרים משמרים אחרים שאינם טבעיים.  

Supree היא חברת בת של NRGene Technologies (נוסדה על ידי בוגר האוניברסיטה העברית - ד"ר גיל רונן), מנס ציונה, אשר מיפתה בעבר את הגנום של תפוחי אדמה מתוקים, לחם ואפילו פסטה. הסטארט-אפ מתמחה בייבוש עצמי של פירות וירקות, תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת של NRGene ובפיתוחים של בינה מלאכותית. 

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
Yael Yehudai - Travelier CHRO

בוגרת העברית מונתה ל-CHRO ב-Travelier

14 פברואר, 2024


יעל יהודאי מונתה לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת הטראוול-טק Travelier ותוביל את ניהול משאבי האנוש בשש חברות הקבוצה ברחבי העולם, המעסיקות כיום מעל 500 עובדים ונמצאת בתהליכי צמיחה וגיוס.

יהודאי עבדה בשמונה השנים האחרונות בענקית הגיימינג Playtika ושימשה בתפקידה האחרון כסמנכ"לית משאבי אנוש של החברה. יהודאי היתה אחראית על הובלת מערך ה-HR הגלובלי, בארגון המונה מעל 4,000 עובדים הפזורים ב-17 משרדי החברה ברחבי העולם. במקביל לעבודתה, שימשה יהודאי כמנטורית בהתנדבות בפרויקט "מדברות" היוצר מפגשים בין מנהלות בכירות ובין נשים המבקשות ללמוד ולפתח קריירה משמעותית בעולם העסקי.

יעל בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני בייעוץ ארגוני מהאוניברסיטה העברית.

קרא עוד

Travelier משמשת כ-HQ של חברת Bookaway אשר הוקמה בשנת 2017 על ידי נועם טויסטר, דיויד יצחקי ועומר טשכמר, שלושתם חובבי טיולים בעולם שנחשפו לפער בין היכולות הטכנולוגיות לבין יישומן במדינות שונות והחליטו למצוא פתרון אשר יגשר עליו. החברה מובילה מהפכה בהרגלי הזמנת תחבורה בין עירונית ומאפשרת למיליוני תיירים ונוסעים מקומיים לתכנן מראש את הנסיעות, להזמין מקום ולהימנע ממפח נפש ותקלות כתוצאה מתפוסת יתר או פער בין הציפיות לחווית הנסיעה, בדומה למהפכה שעברו תעשיות הטיסות והמלונות בעשורים הקודמים. בתקופת הקורונה רכשה Travelier חברות הפועלות בתחומים דומים בעולם וצמחה במהירות וכיום החברה מובילה בתחום הזמנת כרטיסי נסיעה אונליין לתחבורה בין עירונית בעולם.

לכתבה המלאה >>>
קרדיט: אוהד רומנו

קראו פחות
Rothschild Prizes 2024

פרסי רוטשילד 2024

21 ינואר, 2024


זוכי פרס רוטשילד לשנת 2024 נבחרו בדצמבר 2023 על ידי ועדה אקדמית בראשות פרופ' יוסף (יוסי) קלפטר. פרופ' קלפטר הוא חתן פרס רוטשילד במדעי הכימיה (2004), חתן פרס ישראל (2020) ונשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר (2009-2019).

טקס הענקת הפרס וסימפוזיון מתוכננים לספטמבר 2024 בספרייה הלאומית.

בוגרת אחת ושני בוגרים של האוניברסיטה העברית זכו בפרס היוקרתי:

קרא עוד

מתמטיקה: פרופ' תמר ציגלר, האוניברסיטה העברית בירושלים
מדעי הכימיה: פרופ' אורי בנין, האוניברסיטה העברית בירושלים
מדעי הסביבה: פרופ' רון מילוא, מכון ויצמן למדע

ב-1959 יסדה קרן "יד הנדיב" את פרסי רוטשילד במטרה לתמוך, לעודד ולקדם את המדעים ואת מדעי הרוח בישראל. הפרסים מוענקים כאות הוקרה על פרסומים מקוריים וחשובים בתחומי הידע הבאים: מתמטיקה, מדעי המחשב והנדסה, כימיה ופיסיקה, מדעי החיים, מדעי היהדות, מדעי הרוח והחברה.

לכל הזוכים והזוכות >>>

קראו פחות
Foot and Mouth Virus

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני חיוני למניעת התפשטות מחלות בבקר

16 ינואר, 2024


מחקר מקיף על מחלת הפה והטלפיים בקרב בקר, כבשים ועזים בישראל ובאזורים הסמוכים של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים מראה פלישות חוזרות ונשנות של הנגיף, למרות מאמצי החיסון השגרתיים.

המחקר, שמראה דפוס של העברה, חשף כי המחלה אינה אנדמית בישראל אלא חודרת מדי פעם ממדינות שכנות ומהרשות הפלסטינית. את המחקר הובילו פרופ' אייל קלמנט, מבית הספר לרפואה וטרינרית ע"ש קורט באוניברסיטה העברית ודר' שרון קרניאלי, מהמכון הווטרינרי קימרון במשרד החקלאות ופיתוח הכפר. שניהם בוגרי האוניברסיטה העברית.

לכתבה המלאה >>>

Intellectual Property Course 2024 - HUJI Alumni Discount

קורס פיתוח עסקי והשאת ערך של קניין רוחני

14 ינואר, 2024


"מדינות צעירות, שהגיל החציוני בהן הוא 37 ומטה, הן בעלות שיעור יזמות כפול מאשר מדינות מבוגרות, שבהן הגיל החציוני הוא 41 ומעלה. הגיל החציוני בישראל הוא בערך 30, באיחוד האירופי – 44". ציטוט מהמחקר שהופיע בכתבה של דני בר-און במוסף הארץ (05.01.2024), עם דן סינור ושאול זינגר. אלה שטבעו את המונח "סטארט-אפ ניישן" והוציאו לאחרונה ספר חדש: "The Genius Of Israel",שטרם תורגם, והגיע לרשימת רבי המכר של ה-"ניו יורק טיימס".

תכנית ייחודית הנפתחת אחת לשנה במסגרת המדור ללימודי חוץ בקמפוס של הפקולטה לחקלאות, מזון והסביבה ע"ש רוברט ה. סמית ברחובות, של האוניברסיטה העברית, פותחה לצורך התמודדות עם היבטים עסקיים ומעשיים של השאת ערך ומימוש זכויות בקניין רוחני Intellectual property.

קרא עוד


מועד פתיחת הקורס "פיתוח עסקי והשאת ערך של קניין רוחני": 27.3.2024

בוגרות ובוגרי העברית זכאים להטבה מיוחדת של 10% הנחה בשכר הלימוד!

לעיון בתכנים ולשריון מקום בתכנית >>>

קראו פחות
Sloner - get your cyclamen here

משתלת סלונר עוזרת מכל הלב למשתלות ולחקלאים בעוטף

24 דצמבר, 2023


משתלת סלונר הוקמה בשנת 1988 בכניסה למושב סתריה ליד רחובות ע''י בני הזוג ציפי ובראין סלונר - שני אגרונומים בוגרי הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית של האוניברסיטה העברית, המתמחים בגידול צמחי בית וגן. כיום עובדים במשתלה גם שלושת ילדיהם, גם הם אגרונומים והנדסאי נוף, בוגרי הפקולטה לחקלאות והמרכז האקדמי רופין.

מאז החלה המלחמה, במשתלת סלונר לא נשארו אדישים למצב ותומכים כל העת בחקלאים ובמשתלות, על ידי עריכת מבצעים שווים במיוחד למכירת תוצרת העוטף במחירי עלות ללא רווח. בין היתר, מכרו במשתלה את העגבניות המדהימות של משק כהן ממושב יבול שבעוטף והציעו למכירה במחיר עלות צמחים עונתיים יפהפיים בעציצים של משתלת רפי במושב זמרת שבעוטף, אשר ב-7 באוקטובר ננטשה על ידי רוב הצוות ופעילותה הופסקה. לאחר 3 שבועות, שבמהלכם נמכרה במשתלת סלונר כמות עצומה של פרחי עונה, התרוקן המלאי לשמחת כולם. 

כעת יוצאים במשתלת סלונר במבצע חדש - רקפות פורחות בעציץ של משתלת עסיס מהעוטף, אשר יימכרו במחיר עלות של 25 ש"ח במקום 39 ש"ח. כולם מוזמנים להגיע למשתלה ולהתחדש ברקפות מהעוטף. 

משתלת סלונר, מושב סתריה ליד רחובות.

לפרטים באתר >>>

Intellectual Property Course - Alumni Discount

פיתוח עסקי והשאת ערך של קניין רוחני

18 ספטמבר, 2023

מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי לא פחות מ-80% מערך חברות ציבוריות בעולם מיוחס לקניין הרוחני שברשותן. במקביל, מתגברת המגמה העולמית של הכרה בחשיבות הקניין הרוחני, ככלי עסקי מרכזי וכמפתח ליצירת ערך ושמירה על יתרון תחרותי.

  • מתוך דו"ח הרשות לחדשנות 2023: "בתוך עשור, ההייטק התבסס כענף הצומח ביותר במשק במונחי מועסקים ולאחד הגדולים שבהם"
  • מתוך כתבה בתחום קריירה ב-The Marker אפריל 2022: "נוצר באחרונה שטף של הרבה פיתוחים טכנולוגיים, ובהתאם, יותר אנשים רצו לרשום פטנטים"
קרא עוד

תוכנית לימוד ייחודית "פיתוח עסקי והשאת ערך של קניין רוחני" פותחה לצורך התמודדות עם ההיבטים העסקיים והמעשיים במימוש זכויות בנכסים לא מוחשיים (פטנטים, זכויות יוצרים זכויות מטפחים וכיו"ב). התוכנית מתקיימת זו השנה החמישית, במדור ללימודי חוץ, קמפוס רחובות של האוניברסיטה העברית.

חלק מרשמים של בוגרות ובוגרי התוכנית >>>

מועד פתיחה של הקורס הקרוב: 25.10.2023
בוגרות ובוגרי העברית זכאים להנחה ייחודית של 10%, למימוש ברישום מוקדם.

לרישום יש לפנות ללירון דיין - בן מנחם
טלפון: 08-9489991
אימייל: lirondb@savion.huji.ac.il

לכל הפרטים ומידע נוסף על הקורס >>>

קראו פחות
2023 Asper Prize Winners

פרסי אספר לסטארט-אפים של בוגרות ובוגרי העברית

6 יולי, 2023


כחלק מאירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית בירושלים הוענקו פרסי אספר לחמישה סטארט-אפים שהגיעו לשלב הגמר וזכו להציג את הפרויקטים לחברי וחברות החבר. 45 סטארט-אפים התמודדו בתחרות והציגו פתרונות חדשניים לאתגרים חשובים בתחומים שונים כמו בריאות, אבטחת מזון, התחממות גלובלית, חינוך וייצור תעשייתי. סטארט-אפים אלו הוקמו על ידי חוקרים, בוגרים או שהם משתמשים בקניין הרוחני של האוניברסיטה העברית, תוך קידום יעדי הפיתוח הקיימים של האו"ם (SDG's). הפרס, המוענק על ידי ASPER-HUJI Innovate, המרכז לחדשנות ויזמות של האוניברסיטה העברית וקרן אספר.

חברת Avertto זכתה בתואר הסטארט-אפ העולה של האוניברסיטה העברית לשנת 2023. החברה עוסקת במניעה של שבץ מוחי ובמעבר מטיפול לריפוי של המחלה, המהווה הגורם המרכזי לנכות ומסכנת מיליארדי אנשים. כלומר, אם ניתנת התרעה על שבץ בזמן, ניתן לתת טיפול יעיל בשלב מוקדם ובכל למנוע נכות. מייסדי החברה שמו להם למטרה לעבור מטיפול בשבץ מוחי לריפוי באמצעות התרעה מוקדמת. מדובר במערכת, שיודעת לנתר את זרימת הדם למוח, לזהות שינוי בזרימה, ולהתריע על כך בזמן אמת לגורמים הרפואיים כדי לאפשר טיפול בזמן. החברה נוסדה על ידי ד"ר הילה בן-פזי, בוגרת הפקולטה לרפואה של העברית והמנכ"לית של החברה ואבשלום מזרחי, סמנכ"ל פיתוח עסקי.

קרא עוד

חברת ANINA Culinary Art שמה לעצמה משימה להפוך "ירקות מכוערים" שלרוב נזרקים, לארוחות טעימות ובעלות ערך תזונתי. החברה נוסדה על ידי ענת נתן, מנכ"לית החברה ובוגרת תואר ראשון בתקשורת ועיתונאות ובכלכלה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, שניהם מהאוניברסיטה העברית, אסתי בראנץ, מנהלת תחום האימפקט והקרייטיב, בוגרת תואר ראשון מבצלאל ומידן לוי, מנהל מוצר, גם הוא בוגר בצלאל.

חברת Daika Wood הציגה את החומר החדשני שלה – עץ הנוצר דרך מחזור של פסולת עץ ושומר על תכונות ומאפיינים המקוריים של העץ. החברה נוסדה על ידי ד"ר מיכאל לאיני, מנכ"ל החברה ובוגר תואר ראשון, שני ודוקטורט בכימיה, כולם מהאוניברסיטה העברית.

מייסדי Quai.MD הציגו מערכת בינה מלאכותית המשתלבת בתהליך העבודה של הרופאים ומסייעת להם להעניק את האבחון הטוב והמהיר ביותר. החברה נוסדה על ידי שלומי עוזיאל, מנכ"ל החברה ובוגר תואר ראשון במדעי המחשב ופיזיקה של העברית, תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב ואף היה במסלול ישיר לדוקטורט בעברית אך טרם סיים; גולן יונה, CTO של החברה ובוגר תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה וכן בתוכנית למצטיינים "אמירים" ותואר שני במדעי המחשב, שניהם של האוניברסיטה העברית; פרופ' חן שפירא, CMO של החברה ובעלת תואר דוקטור לרפואה מהטכניון.

פרופ' חיים רבינוביץ', מייסד ו-CTO RumaFeed, הציג טכנולוגיה מולקולרית להפסקת הייצור של רעלים בעלוות תפוחי אדמה ובכך מאפשרים הוספת 200-150 מיליון טונות חציר למאזן העולמי של מזון לבעלי-חיים ולמנוע השמדת מיליוני טון של תפוחי אדמה בכל שנה. פרופ' רבינוביץ' בעל תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית.

פרופ׳ אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, אמר: "אני גאה ביכולות של האוניברסיטה העברית לרתום את הידע המדעי לקידום טכנולוגיה המיטיבה עם האנושות. אין ספק שהידע והכלים שהתלמידים והתלמידות שלנו רוכשים כאן, בעברית, והיכולת לעבוד באופן אינטרדיסציפלינרי, מעניקים להם את היכולת להוביל את הדור הבא של יזמים טכנולוגיים העומדים בחזית הקידמה האנושית, בייחוד בכל הקשור לנושא הקיימות ומציאת דרכים להתמודדות עם משבר האקלים".

גייל אספר, יו״ר וחברת מועצת הנאמנים של קרן אספר, הוסיפה: "תודה לחברות הסטארט-אפ המגוונות שהגישו את מועמדותן לפרס אספר לשנת 2023. אנו מאמינים כי העתיד ליצירת אימפקט חיובי על החברה, הסביבה ולמען אנושות טובה יותר, תתרחש באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשניות שיומצאו על ידי יזמים ויזמיות, אנו שמחים להמשיך ולתמוך בחברות מתחילות ובכך להביע את הערכתנו ותמיכתנו ביוזמות חדשניות למען הכלל".

ד״ר אמנון דקל, מנכ״ל מרכז החדשנות של האוניברסיטה העברית, בירך ופירט על הנימוקים לזכייה: "תודה לכל הסטארט-אפים שהשתתפו בתחרות ועל המאמצים שלכם לשפר את העולם. אתם נמצאים בחזית בניית מחר טוב יותר על ידי יצירת מיזמים עסקיים תוך קידום מודלים חשובים לעולם מקיים יותר".

ברכותינו לזוכות ולזוכים!

קראו פחות
Wilk received 3.5 mil round investment from Danone

וילק חתמה על הסכם השקעה אסטרטגי עם דנון

23 אפריל, 2023


ענקית החלב הצרפתית דנון חתמה על הסכם השקעה אסטרטגי עם הסטארט-אפ הישראלי וילק, שעלול להוביל לשיתוף פעולה עם חברת פוד טק לפיתוח רכיבי חלב אם מתורבתים לפורמולה לתינוקות על בסיס טכנולוגיית התאים שלה.

פרופ' נורית ארגוב-ארגמן מהאוניברסיטה העברית בירושלים היא מייסדת שותפה של חברת וילק שנוסדה בשנת 2018 כביומילק. מאז פיתחה טכנולוגיה מבוססת תאים לייצור חלב אם אנושי מתורבת וחלב מתורבת מן החי. 

לסיפור המלא >>>

Newsletter April 2023

ניוזלטר רבעוני של ארגון בוגרות ובוגרי העברית

16 אפריל, 2023


הידעת? הניוזלטר הרבעוני שלנו כבר בתיבת הדואר שלך! כל כל מה שמעניין מארגון בוגרות ובוגרי האוניברסיטה העברית! החדשות, המחקרים, המיזמים, הפרסים, המשרות, האירועים וההצעות הייחודיות. לניוזלטר המלא >>>

לא קיבלת? זה הזמן לעדכן את הפרטים באתר שלנו >>>

ERC Advanced Grants 2023

מענק יוקרתי ל-16 פרופסורים ישראלים

2 אפריל, 2023


מועצת המחקר האירופית (ERC) פרסמה את תוצאות הקול הקורא של מענק ERC Advanced Grant לשנת 2022. המענק היוקרתי מיועד לחוקרים בעלי רקורד של הישגי מחקר משמעותיים ב-10 השנים האחרונות. על המדענים להיות מובילים בתחומם ויוצאי דופן מבחינת מקוריות ומשמעות תרומתם למחקר. מתוך 16 הזוכות והזוכים - 4 בוגרות ו-5 בוגרים של האוניברסיטה העברית בירושלים! קרן המחקר של האיחוד מספקת למעשה לחוקרים הזדמנות להמשיך בפרויקטים שאפתניים שיכולים להוביל לפריצות דרך מדעיות גדולות. להלן רשימת הבוגרים והבוגרות של העברית שזכו במענקים ופעילים מוסדות בארץ:

קרא עוד

פרופ' שחל אילני, המחלקה לפיזיקה של חומר מעובה, מכון ויצמן
פרופ' מיכל שרון, המחלקה למדעים ביומולקולריים, מכון ויצמן
פרופ' יוסף ירדן, המחלקה לאימונולוגיה ורגנרציה ביולוגית, מכון ויצמן
פרופ' ירדנה סמואלס, המחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא, מכון ויצמן
פרופ' דן אורון, המחלקה לפיזיקה של מערכות מורכבות, מכון ויצמן
פרופ' בני אפלבאום, בית הספר להנדסת חשמל, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' אינה סלוצקי, בית הספר לרפואה ובי"ס סגול למדעי המוח, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' תמר הרציג, החוג להיסטוריה כללית, סגנית הדקאנית בפקולטה למדעי הרוח, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' גידי בוהק, החוג לפילוסופיה יהודית ותלמוד ותוכנית הלימודים במדעי הדתות, אוניברסיטת תל אביב

לרשימה המלאה ופרטים נוספים >>>

קראו פחות
51st Israeli Ecology Conference - Submit summaries

קול קורא להגשת תקצירים לוועידה השנתית ה-51 למדע ולסביבה

5 פברואר, 2023


הוועידה השנתית של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה מציגה את חזית המחקר הסביבתי בפוסטרים ובהרצאות. במסגרתה יוצגו מחקרים אקדמיים (מטעם אוניברסיטאות, מכללות, ומכוני מחקר) לצד פעילויות של רשויות לאומיות ומקומיות ושל ארגוני סביבה וחברה. הוועידה תתמקד במחקרים בסיסיים ויישומיים בכל תחומי הסביבה בישראל, ומחקרים בעלי רלוונטיות למדיניות סביבתית מקומית.

הוועידה תתנהל בשלושה מסלולים עיקריים:

  • מדעי הסביבה 
  • מדעי החברה והרוח 
  • אקולוגיה ושמירת טבע
קרא עוד

נשמח לקבל הצעות לתקצירים להצגה כהרצאה או כפוסטר בנושאים כגון:

  • משבר האקלים – השפעות, היערכות, הפחתת פליטות גזי חממה ואיפוסם
  • מגוון מינים ומינים פולשים 
  • אתגרים בשמירת הטבע 
  • חקלאות וסביבה המערכת האקולוגית – תפקוד ושירותים 
  • ניהול משאבי טבע 
  • אקולוגיה מיקרוביאלית 
  • יער וייעור
  • אנרגיה – אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה 
  • זיהום סביבתי – מים, אוויר, קרקע
  • טכנולוגיות סביבתיות 
  • חינוך סביבתי 
  • בריאות וסביבה 
  • קיימות עירונית
  • מדיניות, כלכלת סביבה ומשפט סביבתי 
  • תכנון ובנייה 
  • תחבורה בת קיימה
  • פסולת 
  • צריכה בת קיימה והתנהגות צרכנים 
  • כלכלה מעגלית 
  • אקטיביזם סביבתי

וועדת ההיגוי תבחר את התקצירים האיכותיים ביותר בהתאם לחשיבות העבודה, התאמה לנושאי הוועידה וכן מקוריות, חדשנות ואיכות התוצאות המוצגות. הרשימה הסופית של המושבים וההרצאות תיקבע על-ידי הוועדה המארגנת.

הגשת תקצירים
שימו לב: ההשתתפות בוועידה (כולל הרצאה והצגת פוסטר) כרוכה בתשלום.
תאריך הגשה סופי: 12.2.2023

הגשת התקצירים (בעברית בלבד) תתבצע באמצעות טופס מקוון בלבד >>>

למידע נוסף ולשליחת הצעות למושבים ניתן mailto:conference@isees.org.il

לאתר הוועידה >>>

קראו פחות
ERC Horizon Europe Grants 2023

מענק יוקרתי מהאיחוד האירופי לבוגרות ובוגרי העברית

1 פברואר, 2023


מענקי מועצת המחקר האירופית (ERC), העומדים על כ-2 מיליון אירו לכל מחקר, הינם מענקים יוקרתיים ותחרותיים שניתנים במסגרת תכנית Horizon Europe של האיחוד האירופי, לחוקרים וחוקרות פורצי דרך. הזוכים נבחרים מבין אלפים בכל רחבי אירופה בזכות הצעות המחקר החדשניות שלהם. בסך הכול יקבלו את המענק 321 חוקרות וחוקרים מ-37 מדינות, רובם מהאיחוד האירופי, מתוך 2,222 הצעות שהוגשו. את המענקים קיבלו 52 חוקרים מגרמניה, 32 מאיטליה, 31 מצרפת ו-31 מבריטניה. בישראל במענקים זכו 24 חוקרות וחוקרים כששמונה מתוכם הם בוגרים ובוגרות של האוניברסיטה העברית!

קרא עוד


להלן הרשימה:

פרופ' איל בן-צבי, מהמחלקה לביולוגיה התפתחותית וחקר הסרטן בפקולטה לרפואה של העברית
במעבדתו של פרופ' בן צבי, נחקרת ההתפתחות העוברית של מחסומי המוח, מפותחות שיטות חדשניות לחקר מחסום הדם-מוח. הפרויקט יאפשר לגלות כיצד מתאפשרת כניסה אסורה של תאי מערכת החיסון למוח ויצירת נזק מוחי במחלות אוטו-אימוניות כמו זאבת וטרשת נפוצה.

פרופ' ענבל גושן, ממרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח של העברית
במעבדתה של פרופ' גושן, חוקרים מה עומד בבסיס המעבר מזיכרון עדכני למרוחק, וכיצד פעילות עצבית משפיעה על ההתנהגות.

פרופ' יעקוב חנא, מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית של המכון ויצמן למדע
הפרויקט עוסק בהבנת המנגנונים שמעורבים ביכולת העצמית המרהיבה של תאי גזע עובריים להפוך למודל מלאכותי של עוברים הגדלים מחוץ לרחם ללא שימוש בזרע וביצית. הבנה זו תוביל לשיפור איכות ויעילות המודל העובר המלאכותי שפותח במעבדתו של פרופ' יעקוב חנא.

פרופ' מיטל לנדאו מהפקולטה לביולוגיה של הטכניון
חוקרת עמילואידים - סיבים חלבוניים המעורבים במחלות זיהומיות אך עשויים גם לסייע בטיפול במחלות אלה. במחקר הנוכחי היא תחקור את תפקידם של עמילואידים במחלות זיהומיות כמו גם במחלות נוירודגנרטיביות.

פרופ' לימור לנדסמן, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר של אוניברסיטת תל אביב
פרופ' לנדסמן, מהמחלקה לביולוגיה תאית והתפתחותית, חוקרת את תפקוד תאי הבטא, תאים המפרישים את ההורמון אינסולין, החשוב לבקרת רמת הסוכר בדם, ופגיעה בהם מובילה לסוכרת.

פרופ' טלי קריסטל מהחוג לסוציולוגיה של אוניברסיטת חיפה
פרופ' קריסטל קיבלה את המענק על מחקר בנושא התפלגות ההכנסות במקום העבודה - תפקידם של יחסי הכח, קונפליקט ופשרה.

פרופ' נטע רגב-רוצקי, מהמחלקה למדעים ביומולקולריים של המכון ויצמן למדע
המחקר של פרופ' נטע רגב-רוצקי עוסק בשאלת התקשורת הבין-תאית של הטפילים: זיהוי ובידוד של מולקולות תקשורת חדשות יתרמו בפענוח שאלות חשובות שעד היום נשארו בגדר תעלומה ויעזרו להבין את מחזור החיים המורכב כל כך של טפיל המלריה בתוך גוף האדם.

ד״ר שילה רוזנווסר, מהפקולטה לחקלאות של העברית
ד"ר רוזנווסר מקבל את המענק על מחקרו בתחום שיפור הפרודוקטיביות של היבול. קבוצת המחקר שלו בוחנת כיצד אותות הקשורים לתנאי הסביבה מתורגמים לשינוי במצב החיזור הסלולרי, מוחשים על ידי חיישני חיזור, ומשודרים למסלולים ביולוגיים כדי לשמור על הומאוסטזיס על ידי תיאום פעילויות סלולריות.

גאווה אמיתית!
ברכותינו גם ליתר החוקרות והחוקרים המכובדים!

  • ד"ר יניב אלקובי
  • פרופ' נדב אמדורסקי
  • פרופ' גל בנימיני
  • פרופ' ניר בר-גיל
  • פרופ' אמנון בר שיר
  • ד"ר גרהם דה-רויטר
  • ד"ר רוני דהן
  • ד"ר יובל הרט
  • ד"ר אריקה וייס
  • פרופ' ניר יוסף
  • פרופ' מירי ימיני
  • ד"ר עמנואל ננטה
  • פרופ' אסיה רולס
  • פרופ' תום שינברג
  • פרופ' הילה שמיר
  • פרופ' אבי שרודר
קראו פחות