check
ביהס לעבודה סוציאלית | ארגון בוגרי העברית

ביהס לעבודה סוציאלית

New Intervention Protocol - ADHD

שיטת טיפול חדשה עבור אמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

7 מרץ, 2024


עקב אורח חייהם השונה, השכלתם וחשיפתם המינימלית לתקשורת, האוכלוסייה החרדית זקוקה, לעיתים קרובות, לטכניקות שונות כדי לטפל בבריאותם. מספר גבוה יותר של חרדים נמנעים מלחסן את ילדיהם במקרים מסוימים וללכת לבדיקות בריאות מונעות מסוימות; הם אוכלים יותר מדי ג'אנק פוד זול, והם לא ששים לעבור הפלות גם אם העובר פגום קשה.

הקהילה החרדית, אשר גדלה באופן משמעותי בשל שיעור הילודה הגבוה, מציבה אתגרים ייחודיים, שכן האופי השמרני שלה לעתים קרובות מרתיע את חבריה מלהשתמש בשירותי בריאות הנפש הציבוריים, וזה מוביל לפגיעה פוטנציאלית בבריאותם. הפרעת קשב וריכוז היא מצב בריאותי נוירו-התפתחותי שכיח המשפיע על כחמישה עד שבעה אחוזים מהילדים והמתבגרים, כאשר ביטוייו ההתנהגותיים משפיעים על בני המשפחה, במיוחד על האמהות.

קרא עוד

חוקרות מבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית הציגו "פרוטוקול מיפוי התערבות" לאמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. המחקר זיהה גורמים מרכזיים הקובעים שינויים בהתנהגות בריאותית, תוך התייחסות לנושאים כמו הפחתת סטיגמה לגבי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, הגברת מודעות אודות ההפרעה, מודעות למה שמערכות בבתי הספר יכולות לעשות כדי לעזור, ויכולת האמהות לדאוג לעצמן. 

פרופ' עדינה מאיר (בוגרת העברית) ודוקטורנטית ג'ניפר בדמן פיתחו "פרוטוקול התערבות" רגיש מבחינה תרבותית לקידום בריאות פסיכולוגית, אשר שופך אור על הגורמים העיקריים הקובעים שינויים בהתנהגות בריאותית. הן פרסמו את המחקר שלהן בכתב העת "בריאות הציבור" תחת הכותרת "קידום בריאות פסיכולוגית לאמהות יהודיות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז באמצעות פרוטוקול מיפוי התערבות”. משוב כמותי מאמהות חרדיות אישר כי הם חשו שהשיטה הייתה רלוונטית, יעילה ומתאימה.  

מחקר חדש זה לא רק מספק גישה רלוונטית מבחינה תרבותית לטיפול בבריאות פסיכולוגית של אמהות חרדיות העוסקות בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדיהן, אלא גם מהווה תקדים למחקר עתידי בפיתוח התערבויות מותאמות לקהילות מגוונות וספציפיות מבחינה תרבותית.

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
IDF Psychology Service

בואו להיות קב"נים בצה"ל

7 פברואר, 2024


תמיד חלמתם לחולל שינוי בחיים של אנשים ולעזור להם באמצעות טיפול נפשי? להשתלב בסביבה ערכית ומשמעותית, להרגיש שייכות ולהתפתח אישית ומקצועית?

יש לנו מקום בשבילך!

קרא עוד

בימים אלו של לחימה מתמשכת אנו מזמינים אתכם ואתכן, בוגרות ובוגרי תואר ראשון או שני בעבודה סוציאלית ובוגרי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, לחזור לשירות קבע ולהיות חלק ממשפחה גדולה ומתפתחת של קב״נים מעולים בחזית העשייה:

  • מגוון רחב של תפקידים מרתקים ביחידות סגורות ופתוחות בכל רחבי הארץ
  • תנאי ההעסקה מצוינים, רכב צמוד בתפקידים קדמיים
  • חזרה לשירות קבע בצה"ל בהיקף של משרה מלאה
  • צמיחה והתפתחות מקצועית מובטחת - יום לימודים בשבוע והדרכה אישית

לכל הפרטים והרשמה >>> 

קראו פחות
Last Call - Shiran Tayeb

קריאה אחרונה לנבחרי הציבור: העדיפו רווחה על פני רווח

16 ינואר, 2024


"בלי ימין או שמאל, אבל עם אזהרה אחת ברורה – רגע לפני שהאמון אובד לחלוטין, נותרה לשרים הזדמנות לפעול למען הציבור כולו. המשבר שיצרה המלחמה הנוכחית, מחייב התגייסות וארגון מחדש של כל סדרי העדיפויות הלאומיים".

קרא עוד

טור דעה של שירן טייב אלמקיאס, תלמידת דוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט של שירן, בהנחייתו של פרופ' ג'וני גל, עוסקת ב"התפתחות התפיסה של נזקקות כלכלית" בקרב קובעי מדיניות ומיישמי מדיניות בשנות השישים והשבעים בישראל. שירן בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר מוסמך במדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית. עבודת התיזה של שירן, בהנחיית פרופ' מומי דהן, בחנה האם קיים קשר בין מוצאם העדתי של חברי כנסת לבין דפוסי ההצבעה שלהם בחקיקה חברתית. תחומי המחקר שבהם שירן עוסקת קשורים בבחינת מיקומם של ערכים רעיוניים במארג השיקולים המנחים קביעה ויישום של מדיניות חברתית בתחום של עוני, מתוך פרספקטיבה היסטורית.

למאמר המלא >>>

קראו פחות
Press Must Stop Interviewing Children

על התקשורת לגלות אחריות ולהפסיק לראיין ילדים ששרדו את הטבח

20 נובמבר, 2023


"מדינת ישראל והחברה הישראלית מצויה במלחמה ומתמודדת עם אירועי טראומה קשים ומורכבים בסדרי גודל שלא הכרנו, זוהי קריאה לחברה בכללותה ולקהילת התקשורת והעיתונאים בפרט – אנא שימו לב לילדים.

מי ששם לב לילדים לא מראיין אותם על הטראומה שחוו בעודה כה עוצמתית וטריה. מי ששם לב לילדים לא מציף את הטראומה שאותה חוו. מי ששם לב לילדים לא "משתמש" בזוועות שלהם כדי לייצר באזז תקשורתי או לגייס דעת קהל. 

קרא עוד

התקשורת מהווה בימים אלו כלי חשוב לחיזוק החוסן של החברה הישראלית, תפקידה בהנגשת ידע והעלאת מודעות חברתית לאסונות והזוועות שפקדו משפחות וילדים משמעותי מאין כמותו. יחד עם זאת חשוב שהבאת סיפורי השורדים והקורבנות של אירועי המלחמה תעשה באחריות ותוך שמירה על שלומם הנפשי.לצד ההכרה בחשיבות הרבה באיסוף הסיפורים והנצחתם, אנו מבקשים להדגיש כי כאשר מדובר בילדים צעירים שחוו ועודם חווים טראומה, טרם בשלה השעה לחשיפה מחודשת של סיפורם בזירה הציבורית. 

זוהי קריאה לכלל גופי התקשורת - שימו לב לילדים."

מתוך מאמרו של פרופ' אשר בן אריה, דיקן ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש ברוואלד, האוניברסיטה העברית ומנכ"ל מכון חרוב (בוגר שלושה תארים של האוניברסיטה העברית) שפורסם בעתון מעריב

למאמר המלא >>>

קראו פחות
Prof Maya BW ERC Grant

מענק מחקר יוקרתי לבוגרת העברית

25 יוני, 2023


ברכות לפרופ' מיה בניש-וייסמן על זכייתה במענק המחקר היוקרתי ERC Consolidator!

המועצה האירופית למחקר של האיחוד האירופי (ERC) הכריזה על תמיכתה בשתי הצעות מחקר נוספות שהוגשו בשנת 2022. אחת מזוכי הפרס הינה פרופ' מיה בניש-וייסמן - בוגרת תואר ראשון בספרות ופסיכולוגיה, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית וכן דוקטורט ופוסט-דוק בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. פרופ' בניש-וייסמן זכתה בו בזכות הצעה לפיתוח מודל חדש להבנת האופן בו מתפתחים ערכים. במסגרת הפרויקט היא מציעה לגבש מודל תיאורטי חדשני ומקיף להבנה ובדיקה על האופן בו שינויים התנהגותיים משפיעים על ערכים של בני נוער.

קרא עוד

מענקי ה-ERC, שעומדים על כ-2 מיליון אירו לכל מחקר, ניתנים במסגרת תכנית Horizon Europe של האיחוד האירופי, לחוקרים וחוקרות פורצי דרך.

ברכותינו!

קראו פחות
Newsletter April 2023

ניוזלטר רבעוני של ארגון בוגרות ובוגרי העברית

16 אפריל, 2023


הידעת? הניוזלטר הרבעוני שלנו כבר בתיבת הדואר שלך! כל כל מה שמעניין מארגון בוגרות ובוגרי האוניברסיטה העברית! החדשות, המחקרים, המיזמים, הפרסים, המשרות, האירועים וההצעות הייחודיות. לניוזלטר המלא >>>

לא קיבלת? זה הזמן לעדכן את הפרטים באתר שלנו >>>

Globes - 50 Influential Women in 2023

נבחרת 50 המשפיעות של גלובס לשנת 2023

3 אפריל, 2023


15 בוגרות של האוניברסיטה העברית נכללו בנבחרת 50 הנשים המשפיעות בעמדות המפתח בישראל 2023 לפי גלובס. הנבחרת מציגה את הנשים בעמדות המפתח הבכירות ביותר בישראל, לרבות המדעניות המובילות.

רשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל מפורסמת זו השנה השלישית במגזין G של גלובס, אחרי שנים ארוכות שהופיעה במגזין ליידי גלובס. במסגרת הפרויקט השאיפה שלנו היא להציג את הנשים הבכירות, החשובות והמשפיעות בארץ, לצד שורה של נשים שפועלן טרם נחשף לציבור הרחב - אך הן משמעותיות ומשפיעות לא פחות. המטרה היא להעצים עשייה נשית וניהול נשי בדגש על פרמטרים כלכליים ועל כן נלקחים בחשבון שיקולים כמו בכירות, היקף ניהולי כספי, מספר עובדים, התמודדות יוצאת דופן, מהלכים משמעותיים וכו'.

הנשים המשפיעות מגיעות בעיקר משדות הכלכלה, העסקים, התעשייה, הפיננסים, ההייטק, המגזר הציבורי, הבריאות, המשפט, הנדל"ן, האקדמיה, הפוליטיקה, האמנות, החברה, החינוך והפרסום. כהחלטה מערכתית איננו כוללים נשות תקשורת או פוליטיקאיות למעט שרות בתפקידים ביצועיים בכירים.

אנו מברכים את הבוגרות שלנו ומאחלים הצלחות רבות בעתיד:

קרא עוד

  • תאיר איפרגן, מנכ"לית משרד העבודה
  • טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב
  • דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על
  • מרים כבהא, נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשיה
  • נחמה בוגין, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין
  • תמר יסעור, יו"ר ישראכרט
  • פרופ' שולמית לבנברג, ממייסדי אלף פארמס
  • שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית במשרד האוצר
  • ד"ר מיכל אגמון-גונן, שופטת בית המשפט הכלכלי
  • פנינה אגניהו, מנהלת רשת שותפויות עולמית בסוכנות היהודית
  • יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו ומתכננת מחוז מרכז בפועל מנהל התכנון
  • רחל פיסם, ראש אגף משאבי אנוש בשירותי הכבאות וההצלה
  • שירה ליבמן, מנכ"לית מועצת יש"ע
  • יסמין אבו פריחה, סגנית מנהל מחלקה פנימית בסורוקה
  • סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי הראשון

לרשימה המלאה >>>

קראו פחות
Inna Gardiner - Minister of Education of Jersey Island

אינה גרדינר - שרת החינוך והילדים של האי ג'רזי

25 אוקטובר, 2022


לא בכל יום אישה ישראלית, עולה מחבר העמים, מגיעה להיות שרה בממשלה מקומית של מדינה באיים הבריטיים. אינה גרדינר מונתה ביוני האחרון לתפקיד שרת החינוך והילדים של האי ג'רזי והעניקה ראיון בלעדי לעלונדון

לא כולם יודעים זאת אבל ג'רזי, האי הגדול ביותר מבין קבוצת איי התעלה (תעלת למאנש), איננו חלק מהממלכה הבריטית או האיחוד האירופי אלא שטח חסות של הכתר הבריטי עם פרלמנט עצמאי, בדומה לאי מאן שבין בריטניה לאירלנד. ככזה, יש לג'רזי ממשלה מקומית נפרדת לחלוטין מזו של הממלכה המאוחדת. היום האי כבר אינו מקלט מס, אך עדיין מוכר כמדינה בעלת מיסוי נמוך. באי חיים כמאה אלף תושבים ועכשיו מכהנת בפרלמנט שלו שרה ישראלית, בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית, אינה גרדינר.

לריאיון המלא >>>

Parentship In the Cinema - Series

עת ההורות – משפחה בראי הקולנוע

15 ספטמבר, 2022


סינמטק ירושלים בשיתוף ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית עורך סדרה של הרצאות וסרטים בסוגיות של הורות, מהגיל הרך ועד התבגרות, אתגרים בזוגיות ובמשפחה.

מחכים לכם ולכן 6 מפגשים מרתקים, אחת לחודש , בימי ד', בשעה 20:00

בוגרות ובוגרי העברית זכאים להנחה מיוחדת בהזנת קוד קופון 8201 המקנה מנוי לסדרה בעלות של 310 ₪ במקום 390 ₪

לרכישה ופרטים נוספים >>>