check
חדשות בוגרי העברית | ארגון בוגרי העברית

חדשות בוגרי העברית

New Intervention Protocol - ADHD

שיטת טיפול חדשה עבור אמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

7 מרץ, 2024


עקב אורח חייהם השונה, השכלתם וחשיפתם המינימלית לתקשורת, האוכלוסייה החרדית זקוקה, לעיתים קרובות, לטכניקות שונות כדי לטפל בבריאותם. מספר גבוה יותר של חרדים נמנעים מלחסן את ילדיהם במקרים מסוימים וללכת לבדיקות בריאות מונעות מסוימות; הם אוכלים יותר מדי ג'אנק פוד זול, והם לא ששים לעבור הפלות גם אם העובר פגום קשה.

הקהילה החרדית, אשר גדלה באופן משמעותי בשל שיעור הילודה הגבוה, מציבה אתגרים ייחודיים, שכן האופי השמרני שלה לעתים קרובות מרתיע את חבריה מלהשתמש בשירותי בריאות הנפש הציבוריים, וזה מוביל לפגיעה פוטנציאלית בבריאותם. הפרעת קשב וריכוז היא מצב בריאותי נוירו-התפתחותי שכיח המשפיע על כחמישה עד שבעה אחוזים מהילדים והמתבגרים, כאשר ביטוייו ההתנהגותיים משפיעים על בני המשפחה, במיוחד על האמהות.

קרא עוד

חוקרות מבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית הציגו "פרוטוקול מיפוי התערבות" לאמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. המחקר זיהה גורמים מרכזיים הקובעים שינויים בהתנהגות בריאותית, תוך התייחסות לנושאים כמו הפחתת סטיגמה לגבי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, הגברת מודעות אודות ההפרעה, מודעות למה שמערכות בבתי הספר יכולות לעשות כדי לעזור, ויכולת האמהות לדאוג לעצמן. 

פרופ' עדינה מאיר (בוגרת העברית) ודוקטורנטית ג'ניפר בדמן פיתחו "פרוטוקול התערבות" רגיש מבחינה תרבותית לקידום בריאות פסיכולוגית, אשר שופך אור על הגורמים העיקריים הקובעים שינויים בהתנהגות בריאותית. הן פרסמו את המחקר שלהן בכתב העת "בריאות הציבור" תחת הכותרת "קידום בריאות פסיכולוגית לאמהות יהודיות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז באמצעות פרוטוקול מיפוי התערבות”. משוב כמותי מאמהות חרדיות אישר כי הם חשו שהשיטה הייתה רלוונטית, יעילה ומתאימה.  

מחקר חדש זה לא רק מספק גישה רלוונטית מבחינה תרבותית לטיפול בבריאות פסיכולוגית של אמהות חרדיות העוסקות בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדיהן, אלא גם מהווה תקדים למחקר עתידי בפיתוח התערבויות מותאמות לקהילות מגוונות וספציפיות מבחינה תרבותית.

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
Roey Fisher - Director at Ministry of Economy and Industry

בוגר העברית מונה למנהל במשרד הכלכלה והתעשיה

7 מרץ, 2024


ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה הודיעה על בחירתו של רועי פישר לתפקיד מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה. פישר, אשר כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר הון אנושי במשרד, יחליף בתפקיד את אוהד כהן אשר פרש מן השירות הציבורי לאחר 27 שנים.

קרא עוד

פישר, בוגר קורס הצוערים היוקרתי של המשרד משנת 2003, כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר להון אנושי במשרד הכלכלה. לפני כן שימש כסגן מנהל מינהל סחר חוץ, מנהל דסק אמריקה, מנהל תוכנית כלי סיוע, הנספח הכלכלי להולנד ודנמרק ועוזר המדען הראשי. כמו-כן, שימש פישר כמנהל אסטרטגיית מימון מו"פ בתוכנית Eureka של האיחוד האירופי.

רועי פישר הוא בוגר תואר ראשון ביחסים בין-לאומיים וסוציולוגיה, ותואר שני במדיניות ציבורית וניהול עמותות, שניהם מהאוניברסיטה העברית

ברכותינו!

למקור >>>
צילום: לינקדאין

קראו פחות
100% of alumni passed the bar exam

100% הצלחה לבוגרות ובוגרי הפקולטה למשפטים של העברית

7 מרץ, 2024


100% מבוגרות ובוגרי הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית (74 נבחנים) שניגשו למבחן במועד פברואר עברו אותו בהצלחה, כאשר במקום השני בוגרי אוניברסיטת תל אביב (121 נבחנים) עם 95% עוברים, במקום השלישי בוגרי אוניברסיטת בר-אילן (65 נבחנים) עם 92.3% הצלחה, במקום הרביעי בוגרי אוניברסיטת חיפה (36 נבחנים) עם 91.6% הצלחה ובמקום החמישי בוגרי בית הספר למשפטים במכללה למינהל עם 86.3% הצלחה. 

קרא עוד

בסך הכל ניגשו לבחינה 1,754 מתמחות ומתמחים, מהם עברו את הבחינה בהצלחה 959 איש - 54.7% מהנבחנים, בציון ממוצע של 60.7. מועד הבחינה הבא יהיה בחודש אפריל, מועד מיוחד שנוסף בעקבות המלחמה. אחוז העוברים במועד פברואר מבין הניגשים לראשונה לבחינה (1,058 נבחנים) עומד על 75.2%. בין הניגשים בשנית (220 נבחנים) אחוז העוברים הוא 32.7%, כאשר אחוז העוברים בין הניגשים בפעם השלישית ומעלה (476 נבחנים) הוא רק 19.1%. 

ברכותינו!

למקור >>>

קראו פחות
Lightricks presents LTX Studio

לייטריקס הכריזה על מערכת ליצירת סרטים באמצעות AI

3 מרץ, 2024


שבועיים אחרי שחברת OpenAI היממה את העולם עם Sora, מערכת בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) להמרת טקסט לסרטון וידאו קצר - ענקית האפליקציות לעיבוד וידאו ותמונה של בוגרי העברית, חברת לייטריקס, מרימה את הכפפה ומכריזה על פריצת דרך נוספת בתחום - LTX Studio, תוכנה ליצירת סרט שלם באמצעות AI.

התוכנה - המיועדת ליוצרים, במאים, פרסומאים ואנשי קריאייטיב, ועוד – מציעה מערכת אינטרנטית ראשונה מסוגה בעולם ליצירה, בימוי ועריכה של סרטים מורכבים, עם סצנות משתנות, באמצעות פקודות טקסט (prompts) בלבד. היא עושה שימוש ביכולות AI לפיתוח עלילה, בחירת דמויות, תכנון גרפי מוקדם (סטורי-בורד), עיצוב סצנות, יצירת קטעי וידאו קצרים, הוספת סאונד, עריכה ועוד. LTX Studio, שתושק רשמית רק בחודש הבא, מקצרת דרמטית את תהליך ההפקה של סרטים וסרטונים. היא מאפשרת להפוך רעיונות ותסריטים לווידאו תוך שניות, ומאחדת כמה יכולות מתקדמות תחת קורת גג אחת. כך, למשל, ניתן להכתיב לה עלילה מפורטת ואת סביבת ההתרחשות שלה (ג'ונגל, משרד אורבני, חוף ים, יפן של המאה ה-16, או בכלל סרט מונפש), לתאר את הגיבורים, ובכל שלב בתהליך - לשנות כל אלמנט, כולל תנאי התאורה הרצויים, זוויות הצילום ועוד ועוד.

קרא עוד

מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס, ד"ר זאב פרבמן: "הפלטפורמה פותחת עולם חדש של אפשרויות ליוצרים. הם יוכלו להגיע בעזרתה מרעיון בסיסי לסרטון מוגמר בתוך זמן קצר, עם חופש יצירתי ותוך חיסכון בזמן, בלי להידרש לימי צילום ממושכים. באמצעות פקודות טקסט הם יוכלו לתכנן את הסצנות, ולאחר קבלת הסקיצה הראשונית - לפרק כל סצנה, ללהק מחדש את הדמויות, לשנות לוקיישן, תאורה ותנועת מצלמה, ואפילו להחליף רקעים, לשלוט בסגנון ובאווירה, ולהוסיף אפקטים קוליים וקטעי אודיו".

לייטריקס הוקמה בשנת 2013 על ידי חמישה בוגרי האוניברסיטה העברית: ד"ר זאב פרבמן, מנכ"ל; ירון אינגר, CTO; ניר פוצ'טר, CMO; עמית גולדשטיין, COO; ועו"ד איתי צידון. היא מונה כ-600 עובדים, רובם בישראל ומיעוטם בשיקגו ובלונדון. משרדיה ממוקמים במתחם האוניברסיטה העברית בירושלים.

למקור >>>

קראו פחות
Avi Megido - Sonol CEO

בוגר העברית מונה למנכ"ל חברת הדלק סונול

3 מרץ, 2024


אבי מגידו מונה למנכ"ל חברת הדלק סונול. הוא יחליף בתפקיד את ניר גלילי שפרש אחרי 14 שנה בחברה בתפקיד המנכ"ל, כפי שנחשף בכלכליסט בשבוע שעבר. גלילי ימשיך לכהן מלאחר פרישתו כדירקטור בחברה וכיו"ר חברות האנרגיה הנקייה של הקבוצה הכוללות את חברת הטענת הרכבים החשמליים סונול EV, סונול סולאר וסונול מימן.

סונול מפעילה 250 תחנות דלק וכ-200 חנויות נוחות, ובשנים האחרונות נכנסה לתחומי טעינת הרכבים והגגות הסולאריים וכן לשיווק גז למשקי הבית. בנוסף, נכנסה החברה גם לתחום תחנות המימן, הקימה תחנה ראשונה בצומת יגור עם בזן וכלמוביל, ותקים ביחד עם דוראל עוד שלוש תחנות נוספות.

קרא עוד

מגידו (נשוי +3), שייכנס לתפקיד מנכ"ל קבוצת סונול במאי 2024, הצטרף לחברה לפני 16 שנים במהלכן שימש כסמנכ"ל לקוחות עסקיים וחבר הנהלה בכירה. לפני כ-6 שנים מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל. מגידו היה אחראי, בין השאר, לפעילות השיווק ללקוחות עסקיים ומוסדיים ברחבי הארץ, על פעילות שיווק הדלקנים ללקוחות ציי הרכב ועל שיתוף הפעולה עם תחנות הדלק הפרטיות. אבי בוגר תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן ובוגר תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית.

ברכותינו!

למקור >>>

קראו פחות
Prof. Ariel Procaccia - AAAI Fellow

בוגר העברית נבחר לעמית באגודה לקידום הבינה המלאכותית

26 פברואר, 2024


אריאל פרוקצ'ה, פרופסור למדעי המחשב בבית הספר להנדסה ומדעים יישומיים אוניברסיטת הרווארד, נבחר לעמית באגודה לקידום הבינה המלאכותית. אגודת ה-AAAI מכירה "באנשים תרמו באופן משמעותי ומתמשך בתחום הבינה המלאכותית.” פרופ' פרוקצ'ה נבחר על "תרומתו לבינה המלאכותית ולחברה, כולל עבודה יסודית על פרדיגמות כלכליות והשפעה מעשית על ממשל והחלטות קבוצתיות”.

המחקר של פרופ' פרוקצ'ה בוחן את החיבורים של בינה מלאכותית, אלגוריתמים, כלכלה, ממשלה וחברה. מחקרו מתמקד בשימוש בתאוריה של בחירה חברתית ותאוריה של משחקים להקצאת משאבים וקבלת החלטות קולקטיבית. בין תרומתיו הרבות לבינה המלאכותית, פרופ' פרוקצ'יה פיתח אלגוריתם עם קוד פתוח כדי להבטיח בחירה הוגנת יותר של אסיפות אזרחים, אשר שימשו ארגונים ברחבי העולם - בדנמרק, גרמניה, ארצות הברית, בלגיה ובריטניה.

קרא עוד

בהרווארד, פרופ' פרוקצ'ה מלמד קורס בשם "דמוקרטיה אופטימלית" על היסודות המתמטיים והאלגוריתמיים של הדמוקרטיה, כדי לתת לתלמידים הבנה טובה יותר וארגז כלים טכני לעיצוב של מערכות דמוקרטיות.

פרופ' פרוקצ'ה בעל תואר דוקטור במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

ברכותינו!

צילום: לינקדאין

קראו פחות
Asper Prize 2024

לדעתך הסטארט-אפ שלך שהולך לפרוץ ב-2024? אז בדיוק עבורך פתחנו את ההרשמה לפרס אספר 2024!

26 פברואר, 2024


זוהי השנה השלישית בה מתקיים פרס אספר, תחרות סטארטאפים בחסות האוניברסיטה העברית, שנועדה לקדם מיזמים המשתמשים בטכנולוגיות חדשניות במטרה לייצר אימפקט חיובי בעולם. הצוות הזוכה יוכרז כהסטארטאפ המבטיח של השנה על ידי האוניברסיטה העברית ויזכה בפרס כספי על סך 100,000₪ (equity-free). במסגרת התחרות, 12 המיזמים שיעפילו לחצי הגמר יקבלו הזדמנות ייחודית להיפגש אחד על אחד עם משקיעים מובילים בתעשייה. באירוע הגמר, חמשת הפיינליסטים יציגו את המיזם שלהם במסגרת מושב חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית מול מנהלים ומשקיעים בכירים מהארץ ומהעולם שיבחרו את הזוכה.

התחרות פתוחה לחברות טכנולוגיות עם חבר צוות אחד לפחות מקהילת האוניברסיטה העברית (בוגרים ובוגרות, סגל, סטודנטיות וסטודנטים) או חברות העושות שימוש בקניין רוחני של האוניברסיטה העברית.

לפרטים נוספים והרשמה >>>

Ofakim Tour 2024

סיור אגרו-טק והכשרה לחקלאות באופקים

25 פברואר, 2024


תודה גדולה למשתתפות ומשתתפי הסיור המשמעותי באופקים עם בוגרות ובוגרי העברית המובילים, נציגות ונציגים מהמגזר העסקי, נציגות ונציגי הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ברחובות והאגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים של האוניברסיטה העברית, האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים ותנועת אור

מיזם קידום תחום האגרו-טק וחינוך לחקלאות מדייקת באופקים ושיתוף הפעולה עם הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית, ברחובות, של האוניברסיטה העברית, מתקדמים ואנו שמחים להמשיך ולחבר בוגרות ובוגרים מתחומי אגרו-טק וחקלאות, רובוטיקה ובינה-מלאכותית חקלאית, השקעות, חדשנות ויזמות, לפוטנציאל הרב בתחום החינוך וההכשרה לחקלאות מדייקת יחד עם הפקולטה לחקלאות של העברית, האגרי-סייט באופקים, אתרי חדשנות ועוד ואנו מזמינים כל אחת ואחד ליהנות מההזדמנות לשלב טכנולוגיות, חברות הזנק, השקעות ומיזמים באקו-סיסטם המתפתח באופקים. 

קרא עוד

את הסיור המרתק פתחנו במרכז הצעירים בו סקרו נציגי האגף לפיתוח אורבני ותנועת אור את חזון העיר לפיתוח האקו-סיסטם ופרויקטים בתחום החדשנות והמחקר באופקים, המשכנו למרכז החדשנות שרונה פרטנרס הנבנה להכיר את תכניות הפיתוח הנופי, ה"האב" הקהילתי ומה מתוכנן במרכז החדשנות בעתיד הקרוב, בתחנה הבאה ביקרנו בביה"ס רגבים בו פגשנו את הצוות ואת התלמידים מעוררי ההשראה אשר סיפרו לנו על פרויקטים קיימים ועתידיים ומערך החינוך הייחודי אשר מפעיל בית הספר. את יום הסיור סיימנו במרכז המדעים בו שמענו על חזון האגרו-טק ופרויקטים עתידיים בעיר.

תודה גדולה לאבי ביתן, מנהל הסכמי הגג מהאגף לפיתוח אורבני, צוות האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים ולצוות תנועת אור על האירוח, הליווי, ההסעה, הארוחה והתכנים המרתקים ותודה גדולה לפרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית ברחובות, האוניברסיטה העברית ולצוות הפקולטה על קידום וליווי הסיור ושיתוף הפעולה באופקים.

לגלריית התמונות מהביקור >>>

קראו פחות
Through the Eyes of the Hostage

לראות את השבי מעיניהם של החטופים

22 פברואר, 2024


הדוקטורנטית ליאת אריאל מביה"ס לחינוך, אשר בן דודה שלומי זיו חטוף בעזה מה 7.10, יזמה את פרוייקט "המשקפיים של שלומי", אשר מדמה, באמצעות משקפי מציאות מדומה, את חוויית השבי והגיהנום שחווים החטופים למעלה מ-140 יום. מכון אקורד החל במחקר שמטרתו לבחון את האופן בו מציאות מדומה יכולה לשנות פרספקטיבה וכחלק מהמטרה להגביר תמיכה ציבורית בשחרור החטופים.

ביום שני, 26.02.2024, יוצב בפורום קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית דוכן עם משקפי מציאות מדומה שיאפשרו למשתתפים לחוות את הזוועות שחשים החטופים בעזה. מוזמנות ומוזמנים להשתתף במחקר ולקחת חלק במאבק להשבת החטופים.

* ההשתתפות בניסוי מוגבלת למשתתפים בוגרים, ללא אבחנה או תסמינים של תסמונת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) או הפרעות אפילפטיות/נוירולוגיות

Dr Amir Givati - Head of the Meteo Service

בוגר העברית - מנהל השרות המטאורולוגי

21 פברואר, 2024


ד״ר עמיר גבעתי מונה לתפקיד מנהל השרות המטאורולוגי לאחר שוועדת האיתור לבחירת מנהל השירות המטאורולוגי המליצה למנותו לתפקיד.

ד"ר גבעתי הוא מומחה אקלים, שימש כמנהל יחידת המחקרים של רשות המים והיה אחראי, בין היתר, על הובלת פרוייקטים הידרואולוגיים. הוא גם שימש כסמנכ"ל ומדען ראשי בחברת "ניהול משאבי סביבה", והיה אחראי על פיתוח כלים בנושא השפעות מזג אוויר עבור רשויות בארץ ובעולם.

קרא עוד


ד"ר גבעתי הוא בעל תואר ראשון בגאוגרפיה ויחסים בין-לאומיים, תואר שני בגאוגרפיה ותואר דוקטור במדעי האטמוספירה, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

ברכותינו!

צילום: לינקדאין

קראו פחות
Nanomeds for personalized Lymphoma treatment

חוקרות וחוקרים בעברית יצרו הרכב של ננו-חלקיקים שהצליח להשמיד תאי לימפומה בעכברים

20 פברואר, 2024


חוקרות וחוקרים מבית החולים הדסה עין כרם ומהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בחנו במחקריהם כיצד תאים סרטניים לומדים לחמוק מאפופטוזיס (תהליך שבו תא ממית את עצמו באופן מתוכנן) וכך תורמים להתפתחות גידולים ממאירים. במחקר משתתפים: פרופ’ דינה בן-יהודה, רופאה מומחית להמטולוגיה, מכהנת כפרופסור בקתדרה להמטולוגיה בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ומנהלת המערך ההמטולוגי במרכז הרפואי הדסה; פרופ’ שמעון בניטה, השלים את התואר הראשון, השני והדוקטורט בבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית ואף ניהל אותו; ד"ר טאהר נסאר, השלים תואר ראשון פעמיים (כימיה ורוקחות), תואר שני ודוקטורט בבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית. כיום חוקר עמית ובכיר במחלקה לרוקחות, מנהל מעבדת מחקר ויזם בחברות הזנק בארץ בתחום הפארמה, בעיקר פיתוח ננו-טכנולוגיה וסינתזה של תרופות בתחום הסרטן, מחלות דלקתיות והשמנת יתר; ד"ר ריקי פרלמן, השלימה תואר ראשון, שני ושלישי באוניברסיטה העברית והשתלמות בתר-דוקטורט במכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס; ד"ר איהאב עבד אלרחמן, השלים תואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון ותואר שני ודוקטורט במחלקה לגנטיקה של האדם בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.

קרא עוד

לדברי פרופ’ בניטה, “המטרה במחקר זה הייתה למקד את החלבון הקטן tLivin בתאים הסרטניים מבלי לפגוע בתאים הבריאים. לפיכך השתמשנו בננו-טכנולוגיה ויצרנו הרכב של tLivin וליגנד של CD40 שהצליח להתביית רק על התאים הסרטניים שמבטאים ביתר את הקולטנים ל-CD40. כך למעשה פיתחנו טיפול אפשרי ללימפומה שהיא סוג של סרטן הדם. אנו מקווים שטיפולים המשלבים tLivin וליגנד של CD40, עם או בלי כימותרפיה, כלואים בננו-חלקיקים ייבחנו בניסויים קליניים בהמשך ויהיו חלק מננו-רפואה מותאמת אישית לסרטן”.

לדברי ד”ר נסאר, “למעשה פיתחנו מערכת אספקת תרופות משולבת עם חלבונים פעילים שיכולה לטפל בסרטן מפושט ועמיד לכימותרפיה. חלקיקי הננו תוכננו ונרקחו כדי להעביר תרופות ישירות לתאים הסרטניים. דיוק זה משפר את היעילות ומפחית תופעות לוואי. בנוסף, ננו-חלקיקים יכולים לשחרר תרופות בהדרגה וכך מאפשרים טיפול מותאם אישית בסרטן עם תוצאות משופרות”.

למאמר המלא >>>

קראו פחות
Tomer David - VP Accountant - Clal

בוגר העברית מונה למבקר הפנים של כלל החזקות וכלל ביטוח

15 פברואר, 2024


תומר דוד נבחר לתפקיד מבקר הפנים של כלל החזקות וכלל ביטוח לאחר תהליך מיון יסודי ומקצועי על ידי ועדת איתור של החברה. תומר החל את דרכו בחברה לפני כ-14 שנה. בשנתיים האחרונות, כיהן כחשבונאי ראשי של הקבוצה ובמהלך 4 השנים האחרונות ניהל את תחום ה-SOX

קרא עוד

תומר בעל ניסיון בעבודת ביקורת בגופים פיננסיים מורכבים, בממשקים עם תחום הביקורת בחברה, עם רגולטורים ועם הדירקטוריון וועדותיו. מתוקף תפקידיו בחברה, תומר הינו בעל  היכרות עם מערכות הארגון והבנה מעמיקה בתהליכים מיכוניים, ותפעוליים מורכבים, ניסיון ניהולי רב וראייה מערכתית רחבה. הוא אמור להיכנס לתפקידו בחודש יוני הקרוב, לאחר תהליך חפיפה סדור, ובכפוף לאישור הממונה על רשות שוק ההון.

תומר דוד בעל תואר ראשון בכלכלה ובחשבונאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר M.B.A במנהל עסקים של המכללה למנהל.

ברכותינו!
צילום: לינקדאין
 

קראו פחות
Hebrew University of Jerusalem visits India to Foster Academic Ties with Indian Universities

משלחת של האוניברסיטה העברית לטיפוח קשרים אקדמיים בהודו

14 פברואר, 2024


משלחת מכובדת של האוניברסיטה העברית בירושלים ביקרה לאחרונה בהודו כדי לחזק את הקשרים האקדמיים עם מספר אוניברסיטאות מובילות. הביקור נועד לטפח הזדמנויות לשיתוף פעולה במחקר, חילופי סטודנטים ואנשי סגל, ושיתוף ידע ומומחיות בתחומים אקדמיים שונים.

את המשלחת הוביל פרופ' אורון שגריר, סגן הנשיא לבין-לאומיות. בין חברי המשלחת: פרופ' שלמה מגדסי, יו"ר מרכז היזמות, המכון לכימיה והמרכז לננו-מדע וננוטכנולוגיה; פרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של רוברט ה. סמית; פרופ' מיכל גולדברג, סגנית דיקן למחקר ולבין-לאומיות, הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע.

הביקור כלל פגישות עם נציגים מכמה אוניברסיטאות הודיות בולטות: Indian Institute of Technology Delhi; All India Institute of Medical Sciences; Tata Institute of Fundamental Research; Indian Institute of Technology Bombay; Indian Institute of Science; National Centre for Biological Sciences; Indian Institute of Management Bengaluru.

קרא עוד

"אנו שמחים על ההזדמנות לחזק את הקשרים שלנו עם אוניברסיטאות הודיות מובילות ולפתח דרכים לשיתוף פעולה. ביקור זה מייצג מחויבות לטיפוח קשרים אקדמיים, קידום חילופי תרבות ותרומה להשכלה גבוהה והידע העולמי. אנו מאמינים כי באמצעות עבודה משותפת נוכל ליצור הזדמנויות משמעותיות לסטודנטים ולסגל מישראל ומהודו", אמר פרופ' אורון שגריר.

בהתייחסותו לקשרים הקיימים עם האוניברסיטאות ההודיות, הוסיף, "שיתוף הפעולה המשגשג שלנו עם מוסדות להשכלה גבוהה הודים מובילים, העשיר באופן משמעותי את הנוף האקדמי באוניברסיטה העברית בירושלים. באמצעות שותפויות מוסדיות אסטרטגיות, החוקרים והיזמים המובילים שלנו עוסקים בשיתופי פעולה משמעותיים עם עמיתיהם ההודים ומשלבים את עולמות המחקרשלהם עם חדשנות מעשית.”

קראו פחות
Israeli Cherry Tomatoes That Dry Themselves In The Sun

עגבניות שרי ישראליות שמייבשות את עצמן

14 פברואר, 2024


לא רק שמדענים ישראלים יצרו את עגבניות השרי המודרניות, הפופולריות כל כך ברחבי העולם, אלא שכעת חוקרים בסטארט-אפ בתחום הפודטק Supree ייצרו זן של הפרי שאף מתייבש על הגפן כשהוא גדל בשמש. 

"לעגבניות יש תכונה של סדקים זעירים הנקראים מיקרו-סדקים", סיפרה ל-NoCamels סמנכ"לית אסטרטגיה וצמיחה של החברה יאנה וולדמן (בוגרת האוניברסיטה העברית). "זו תכונה ידועה ולא המצאנו אותה, אבל ידענו שבגידול קלאסי מוציאים אותה מהזנים". 

קרא עוד

זן העגבניות Supree נוצר במיוחד כדי לשמר את הסדקים הזעירים אשר מתרחבים עם הזמן ומאפשרים ללחות בתוך הפרי להתאדות באופן טבעי. זה שומר על הטעם והצבע שהופכים את עגבניות השרי לכל כך מושכות, וגם משמר את היתרונות התזונתיים, כמו נוגדי חמצון וויטמינים, שהופכים אותן למזון-על. 

עד להבשלת העגבניות, הן מאבדות כ-80 אחוז ממשקלן באמצעות אידוי. הם נקצרים לפני שכל תכולת המים של הפרי תתאדה. בעוד שהעגבניות עשויות לעבור תהליך ייבוש מוגבל נוסף, לא מוסיפים בתהליך הייבוש חומרים משמרים אחרים שאינם טבעיים.  

Supree היא חברת בת של NRGene Technologies (נוסדה על ידי בוגר האוניברסיטה העברית - ד"ר גיל רונן), מנס ציונה, אשר מיפתה בעבר את הגנום של תפוחי אדמה מתוקים, לחם ואפילו פסטה. הסטארט-אפ מתמחה בייבוש עצמי של פירות וירקות, תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת של NRGene ובפיתוחים של בינה מלאכותית. 

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
IDF Psychology Service

בואו להיות קב"נים בצה"ל

7 פברואר, 2024


תמיד חלמתם לחולל שינוי בחיים של אנשים ולעזור להם באמצעות טיפול נפשי? להשתלב בסביבה ערכית ומשמעותית, להרגיש שייכות ולהתפתח אישית ומקצועית?

יש לנו מקום בשבילך!

קרא עוד

בימים אלו של לחימה מתמשכת אנו מזמינים אתכם ואתכן, בוגרות ובוגרי תואר ראשון או שני בעבודה סוציאלית ובוגרי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, לחזור לשירות קבע ולהיות חלק ממשפחה גדולה ומתפתחת של קב״נים מעולים בחזית העשייה:

  • מגוון רחב של תפקידים מרתקים ביחידות סגורות ופתוחות בכל רחבי הארץ
  • תנאי ההעסקה מצוינים, רכב צמוד בתפקידים קדמיים
  • חזרה לשירות קבע בצה"ל בהיקף של משרה מלאה
  • צמיחה והתפתחות מקצועית מובטחת - יום לימודים בשבוע והדרכה אישית

לכל הפרטים והרשמה >>> 

קראו פחות